شناسهٔ خبر: 152513 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیته اسکان بشر:

منابع آبی روستای زلزله‌زده سایه خوش در همکاری ایران و ژاپن بازسازی می‌شود

آرمان خورسند دبیر کمیته اسکان بشر از مشارکت دو کشور ایران و ژاپن برای بازسازی و تامین منابع آبی روستای زلزله زده سایه خوش خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری کشور ژاپن منابع مالی تامین زیرساخت‌های آبی روستای زلزله زده سایه خوش تامین شد و وزارت نیرو اجرای این طرح را برعهده دارد.

آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از همکاری جمهوری اسلامی ایران و هیات مستقل از کشور ژاپن برای بازسازی منابع آبی روستای زلزله‌زده سایه‌خوش خبر داد و گفت: مقرر است تا منابع آبی این روستای زلزله زده با سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها بازسازی شود. ما در دبیر کمیته ملی اسکان بشر، انتقال مبلغ به وزارت نیرو را برعهده داریم و وزارت نیرو مجری این کار است.

خورسند با تاکید بر اینکه پروژه تامین منابع آبی روستای زلزله‌زده سایه خوش در همکاری وزارت امور خارجه و وزارت نیرو حفظ و تمدید شد، توضیح داد: مقرر است تا این طرح برای تابستان۱۴۰۳ انجام شود و منابع آبی و شبکه لوله‌کشی روستای زلزله‌زده سایه‌خوش با استفاده از منابعی که از ژاپن معادل ۳۰۰ هزار دلار جذب شد بازسازی شود.

وی یادآور شد: در پروژه بهتاب ۲ که به مقاوم‌سازی اجزای غیرسازه‌ای بیمارستان‌ها اختصاص داشت نیز سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی مجری انجام اینکار شد و این طرح به سرانجام رسید.

گفتنی است، روستای سایه‌خوش منطقه مهران شهرستان بندرلنگه در تیرماه ۱۴۰۱ و در پی وقوع سه زمین‌لرزه با بزرگی ۶، خسارت‌های سنگینی دید.