شناسهٔ خبر: 152551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

️راهداری کرمانشاه برای اجرای طرح زمستانی آماده است

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: برنامه ریزی، آمادگی‌ها و حضور میدانی نیروهای راهداری در مناطق کوهستانی و برفگیر یک نقطه اطمینان و بازدارنده است که منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)سیدشهرام کهریزی در رزمایش طرح زمستانی ترافیکی دستگاه های خدمات رسان استان در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: اکیپ های راهداری   تیم های خدمات رسان در طرح زمستانی با هدف تسهیل عبور و مرور و کاهش تلفات جاده ای در ایام زمستان در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه حضور دارند و نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

وی همچنین نقش مردم در کاهش تصادفات رانندگی را یک اصل اساسی عنوان کرد و افزود: رانندگان با مدنظر قرار دادن رعایت اصول رانندگی و در نظر گرفتن شرایط جاده و شرایط جوی می‌توانند در این راستا موثر واقع شوند و این مهم باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

کهریزی با بیان اینکه آمادگی راهداری برای فصل سرما از اول آبان‌ماه شروع شده است گفت: ۴۶ راهدارخانه ثابت و سیار، ۴۸۱ دستگاه ناوگان سبک و سنگین، ۴۵۰ نیرو راهدار و ۲۰۰ نفر پشتیبان در قالب ۴۹ اکیپ راهداری برای خدمات‌رسانی در فصل زمستان در آماده باش کامل به سر می‌برند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: اکیپ های راهداری در نقاط دارای اولویت براساس گردنه‌های برفگیر و راهدارخانه‌ها مستقر شده اند و با آمادگی کامل، با بکارگیری علم، تجربه و تمامی امکانات آماده‌ایم که خدمات مطلوبی به کاربران جاده ای ارائه کنیم.

کهریزی همچنین از هموطنان خواست؛ پیش از سفر از طریق تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، اطلاعات آخرین وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.