شناسهٔ خبر: 152567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۸ ماهه گذشته انجام شده است؛

۳ هزار و ۲۰۰ تن نخاله از حریم راه‌های استان اردبیل جمع‌آوری شد

جمع آوری نخاله های ساختمانی از حریم راه ها استان کرمانشاه مسئول حریم راه های اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیـل گفت: در جهت حفظ حریم راه و منظرآرایی در هشت ماه امسال ۳ هزار و ۲۰۰ تن نخاله ساختمانی از حریم راه‌های استان جمع‌آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، محسن کلانتری مسئول حریم راههای اداره کل راهداری استان اردبیل در بازدید از حریم راههای استان  با بیان اینکه وجود نخاله در حریم راه‌ها از جمله مهم‌ترین معضلات این بخش است، گفت: با تلاش راهداران ۳ هزار و ۲۰۰ تن نخاله از حریم محورهای مواصلاتی استان برداشته و بخش مهمی از راه‌های ارتباطی استان پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه این امر در راستای ارائه خدمات بهتر به بهره‌برداران از راه‌ها و بهبود منظر راه‌های استان صورت گرفته است، اظهار کرد: تخلیه نخاله‌های ساختمانی درحریم جاده از موارد بارز تجاوز به حریم راه است که علاوه بر تضییع حقوق بیت‌المال باعث ایجاد منظر زشت و آلودگی بصری برای مسافران و تردد کنندگان می‌شود.

کلانتری بیان کرد: با وجود جمع‌آوری مستمر نخاله‌های ریخته شده در حریم راه‌های استان، متاسفانه افراد سودجو و منفعت طلب مجددا اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم راه‌های استان می‌کنند.

مسئول حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در همین خصوص با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و همکاری مراجع انتظامی، پلیس راه، شهرداری، جهاد کشاورزی، محیط زیست و راهداری و با عنایت به ماده ٧ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌ آهن ضمن تشکیل پرونده کیفری برای متخلفان و توقیف کامیون های حامل نخاله، با نظر کمیسیون مربوطه کارت هوشمند وسایط نقلیه متخلف ابطال خواهد شد.

کلانتری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف ساخت و ساز و تخلیه نخاله در حریم راه‌ها با سامانه ١٤١ تماس گرفته و راهداری را در اجرای قانون یاری کنند.

گفتنی است استان اردبیل در مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه دارد که از این مقدار ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است. از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

شایان ذکر است استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و با مساحت ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومتر مربع در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

خاطرنشان می شود این استان طبق آخرین تقسیمات کشوری از ۱۲ شهرستان، ۳۲ بخش، ۳۳ شهر و ۶۶ دهستان تشکیل یافته‌ است و با داشتن جاذبه‌های گردشگرپذیر متنوع یکی از مقاصد اصلی گردشگران است.