شناسهٔ خبر: 152572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی هشت ماه گذشته صورت گرفت؛

تعمیر و بازسازی پل ۱۴ دهانه قزل اوزن زنجانرود

راهداری زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود گفت: در ۸ ماهه گذشته یک دستگاه پل و آبروهای موجود در حوزه ابنیه فنی در زنجانرود تعمیر و مرمت شده است و عملیات اجرایی ۲ پل دیگر با اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان، دی ماه پایان می‌پذیرد.

به پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، میثم زارعی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود صبح امروز در بازدید از تعمیرات ابنیه فنی زنجانرود اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در محورهای مواصلاتی زنجانرود یک دستگاه پل و آبروهای موجود تعمیر و مرمت شده است و عملیات اجرایی ۲ پل دیگر با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی، دی ماه پایان می‌یابد.

وی در ادامه از تعمیرات ابنیه فنی پل بزرگ ۱۴ دهانه قزل‌اوزن خبر داد و افزود: بر اساس اولویت‌بندی تعمیرات ابنیه فنی پل‌ها بزرگ، احداث و بهسازی رادیه و برید پل قزل اوزن در حال انجام است.

زارعی گفت: یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای مرمت و بهسازی پل قزل‌اوزن تخصیص یافته است که عملیات اجرایی این طرح از آبان شروع شده و تا پایان دی ماه خاتمه می‌یابد.

وی شناسایی، اصلاح و تعمیر پل‌ها و همچنین دیگر ابنیه فنی آسیب‌دیده در محورها را وظیفه مهم اداره نگهداری ابنیه فنی در محورها عنوان کرد و افزود: تمامی ابنیه‌های فنی این حوزه به تعداد یک هزار و ۳۰ دستگاه به صورت دقیق در سامانه RMS ثبت شدده است.

این مقام مسئول افزود: پل محور ترانزیت زنجان_میانه واقع در تقاطع روستای سرچم نیز به زودی با اجرای رویه بتنی مسلح در پیش دال‌های ورودی و خروجی پل انجام خواهد شد تا معضل بزرگ فیتیله‌شدگی و موج‌زدگی که موجب نارضایتی کاربران و از طرفی کاهش ایمنی جاده شده بود را برطرف کند.

گفتنی است، علاوه بر لایروبی در دهانه پل‌ها و آبروها نسبت به جانمایی نیوجرسی و نصب گاردریل در آبروی محور گمش‌آباد به صورت امانی اقدام شده است.