شناسهٔ خبر: 152600 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تخصیص پروژه به بیش از ۳۴ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است و در حال حاضر افزون بر ۳۴ هزار نفر از متقاضیان تایید نهایی شده به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: مطابق با برنامه ابلاغی و به لحاظ برش جمعیتی، سهم استان اصفهان در برنامه چهار ساله برای این طرح ساخت ۲۴۳ هزار و ۹۶۷ واحد بوده است که از این تعداد بیش از ۱۸۳ هزار واحد شهری، ۴۰ هزار مسکن روستایی و ۲۰ هزار واحد استیجاری است.  

وی افزود: از برنامه احداث مسکن شهری، زمین مورد نیاز بیش از ۱۰۳ هزار واحد توسط دولت تامین می‌شود، افزون بر ۴۵ هزار و ۹۰۰ واحد خودمالک و بیش از ۳۴ هزار واحد بازآفرینی شهری است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر مطابق با ثبت نام‌های به عمل آمده، بیش از ۴۴۹ هزار نفر، متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در سطح استان اصفهان بودند که پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر ۳۲۱ هزار متقاضی، حائز شرایط (۳ استعلام سبز) بوده و تا کنون بیش از ۱۲۷ نفر تایید نهایی شدند.  

وی افزود: از این تعداد برای بالغ بر ۴۸ هزار متقاضی در بانک افتتاح حساب شده است که افزون بر ۳۴ هزار نفر از این متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.  

قاری‌قرآن ادامه داد: از مجموع متقاضیان تایید نهایی شده بیش از ۶۴ هزار و ۸۰۰ نفر، مربوط به شهرهای جدید استان و افزون بر ۶۲ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضیان تایید نهایی شده شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند.  

وی با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است گفت: تا کنون قرارداد با سازنده برای بیش از ۳۵ هزار و ۹۰۰ واحد منعقد شده است.