شناسهٔ خبر: 152613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد؛

تعیین سهم دستگاه‌های اجرایی خوزستان برای تأمین منابع رفع نقاط پرحادثه

محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: سهم دستگاه‌های اجرایی استان برای تأمین منابع رفع نقاط پرحادثه از محل درآمدهای طرح مولدسازی مشخص خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در دهمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سطح کشور ۸۸۷ نقطه پرحادثه شناسایی شده است که تا پایان سال جاری ۴۰۰ نقطه از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفع خواهد شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و ایمنی و کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، مقرر شد ۵۰ درصد مابقی نقاط پرحادثه شناسایی شده مجدد از محل منابع داخلی سازمان رفع و ۵۰ درصد باقی مانده نیز طبق دستور وزیر کشور از محل درآمدهای طرح مولدسازی استان‌ها تأمین شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: سهم استان از تعداد نقاط پرحادثه شناسایی شده در سطح کشور ۱۹ نقطه است که تا پایان سال جاری ۱۰ نقطه رفع و مابقی نیز سال آینده رفع خواهند شد.

جولانژاد با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبار رفع این نقاط از محل طرح مولدسازی است، اظهار کرد: تصمیم گیری در خصوص تأمین منابع رفع نقاط پرحادثه استان از محل طرح مولدسازی در کارگروه تخصصی با همین موضوع بررسی و سهم ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از محل طرح‌های مولدسازی مشخص خواهد شد.

جولانژاد در خصوص مصوبه اتخاذ تدابیر لازم برای اعزام ایمن مشمولان خدمت سربازی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی نیز بیان کرد: با توجه به ظرفیت محدود ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور از جمله استان خوزستان، یکم و دوم هرماه با مشکل اعزام مشمولان خدمت سربازی به پادگان‌های مشخص شده مواجه می‌شویم و به‌منظور تأمین این ناوگان مجبور به لغو سفرها از پایانه‌های مسافربری استان در بازه زمانی یاد شده هستیم.

وی ادامه‌داد: باتوجه به اینکه عمده ناوگان حمل و نقل عمومی در اختیار استان به‌دلایل مختلف به شرکت‌های خصوصی منتقل شده‌اند، در دو روز اول هرماه نسبت به اعزام مشمولان خدمت سربازی اقدام کنند تا شاهد رفع این مشکل باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه تخصیص بهره مالکانه سهم معادن استان‌ها به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از محل بند ت تبصره ۷ صنعت و معدن و ارتباطات قانون بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: این سهم برای نگهداری و بهسازی راه‌ها با اولویت محورهای مورد استفاده معادن به اداره کل تخصیص پیدا می‌کند که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این خصوص اقدامات خوبی را انجام داده است.