شناسهٔ خبر: 152624 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام موافقت کرد:

الحاق ٤٠ هکتاراراضی ملی در حریم شهر لار به محدوده برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان الحاق اراضی ٤٠ هکتاری به محدوده شهر لار به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، الحاق اراضی ٤٠ هکتاری به محدوده شهر لار به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد.  

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اظهار داشت : با توجه به کمبود اراضی ملی در شهر لار و تقاضای بالا برای مسکن، عملا توسعه شهری در راستای افزایش رفاه اجتماعی و خانه‌دار کردن آحاد مختلف مردم و حل کردن مشکل تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر لار با الحاق اراضی رفع می‌شود.

وی افزود : بر این اساس زمینی به مساحت ١٦٩ هکتار در ضلع شمالی محور لار - گراش و ضلع غربی شهرک امام رضا ع جهت الحاق در دستور کار مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل قرار گرفت که پس از امکان سنجی زمین مذکور در کمیته های فنی و بررسی مسائلی از جمله شیب زمین، جنس خاک و توپوگرافی و … صرفا ٤٠ هکتار از این میزان زمین دارای قابلیت برنامه ریزی برای مسکن و خدمات وابسته به آن بود.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان با اعلام اینکه اراضی موسوم به ٤٠ هکتاری نیز در قالب توسعه جدید به محدوده شهر الحاق خواهد شد، افزود : ابتدا در تاریخ ١٤٠٢/٠٤/٢١ در کارگروه زیربنایی و توسعه شهری، آمایش سرزمینی و محیط زیست استان فارس واقع در استانداری فارس و متعاقب آن در جلسه ١٤٠٢/٠٥/٢٩ شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس مورد تصویب قرار گرفت.

شبانی ادامه داد : پس از آن موضوع الحاق این زمین در جلسه کمیته فنی شماره یک شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح که نهایتا در جلسه ١٤٠٢/٠٩/٢٠ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب نهایی رسید.

وی خاطر نشان کرد : با ظرفیت ایجاد شده به شهر لار این ٤٠ هکتار مستعد احداث بیش از ٢ هزار واحد مسکونی خواهد بود که هم اکنون در مرحله طراحی طرح تفکیکی و آماده سازی و تفصیلی آن قرار گرفته است و با این الحاق تا حدودی بخشی از مشکلات شهر لار در بحث تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن مرتفع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان یادآورد شد : تاکنون بیش از هزار و ٣٠ هکتارتامین زمین از طریق تامین اراضی با کاربری مسکونی، الحاق اراضی داخل حریم به محدوده شهر و تغییرکاربری در کمیسیون ماده ٥ در راستای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان صورت گرفته است.