شناسهٔ خبر: 152680 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در ۸ ماه سال جاری محقق شد؛

افزایش ۳۵ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان

غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال۲ مدیرکل راه آهن شمال۲ از رشد ۳۵ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن شمال۲، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال۲ ضمن تشریح آمار و عملکرد ۸ ماهه صادرات، واردات و ترانزیت بار در پایانه مرزی آستارا، از افزایش ۳۵ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد.

ولدی گفت: تا ابتدای آذر ماه سال جاری قریب به ۴۳۷ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده که نسبت به رقم ۳۲۳ هزار و ۹۸۶ تن در مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ولدی میزان واردات ریلی کالا را در هشت ماهه امسال ۱۳۲ هزار و ۶۳۰ تن عنوان کرد و اظهار کرد: این رقم نسبت به عدد ۷۶ هزار و ۹۴۰ تن در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۷۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ۸  ماه نخست سال جاری بیش از ۱۲۱ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر شده و حدود ۱۸۲ هزار تن کالا نیز ترانزیت شده است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ ادامه داد: سیمان، کلینگر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن‌آلات و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و چوب، الوار، مواد شیمیایی، غلات و ... نیز مهمترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می‌شوند.