شناسهٔ خبر: 152691 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و نهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛   

وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان لنجان رسیدگی شد

عکس های شورای مسکن 109 وستاد باز افرینی 22 اصفهان وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان لنجان در یکصد و نهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص رفع مشکلات اجرایی تصمیم‌گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و نهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در این نشست وضعیت مسکن شهرستان لنجان به صورت ریزبینانه و به تفکیک ۹ شهر این شهرستان شامل فولادشهر، زرین شهر، سده لنجان، چمگردان، ورنامخواست، باغبادران، زاینده رود، چرمهین و باغشاد بررسی و گزارشاتی از آخرین اقدامات بعمل آمده برای طرح‌های مسکن این شهرستان ارائه شد که مشکلات اجرایی آن رسیدگی و با مشورت اعضا اتخاذ تصمیم شد.  

 وی افزود: در این نشست وضعیت مسکن شهرستان لنجان در زمینه‌های تامین زمین، اراضی الحاقی، مراحل ساخت پروژه‌ها، خدمات زیربنایی و ... مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارشی از سوی فرماندار این شهرستان، مشکلات اجرایی رسیدگی و تعیین تکلیف شد همچنین در این جلسه مصوبات نشست پیشین مورد پیگیری قرار گرفت.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در این جلسه شرکت عمران شهر جدید فولادشهردر خصوص طرح های حمایتی تولید مسکن و موارد مربوط به تأمین زیرساخت های زیربنائی جهت امکان افتتاح واحدها در دهه فجر گزارشی ارائه کرد.  

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها در شهرستان لنجان برای طرح نهضت ملی مسکن در مجموع به جز شهر جدید فولادشهر، بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت نام نمودند که پس از پالایش وبررسی های لازم افزون بر ۱۱ هزار و ۷۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

قاری قرآن افزود: در مجموع برای این شهرها ۹۹۲ متقاضی حائز شرایط به پروژه ها تخصیص یافتند که شامل ۴۸۰ نفر چرمهین، ۱۷۵ نفر زرین شهر، ۱۷۰ نفر سده لنجان و مابقی در شهرهای باغبهادران، باغشاد و زاینده رود بوده است.  

وی عنوان کرد: در شهرستان لنجان پروژه های ۱۷۵ واحدی زرین شهر، ۵۴ واحدی و ۴۷ واحدی باغبهادران به ترتیب پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد، ۴۹ درصد و ۱۴ درصد دارند.