شناسهٔ خبر: 152739 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون پارلمانی رییس‌جمهور:

دولت از دانش‌بنیان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می‌کند

حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور از حمایت دولت برای دانش‌بنیان‌ها در اجرای کیفی و با سرعت طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدمحمد حسین حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در همایش بررسی  روند اجرای نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات که در محل بانک مسکن برگزار شد گفت: در قانون اساسی در فصل های ۱۳۱ و ۲۲ به طور مستقیم و در اصل  ۱۰ قانون اساسی به شکل غیر مستقیم  برای تامین مسکن اقشار مختلف جامعه و نقش آفرینی دولت در این موضوع تاکید شده است، هم اکنون اجرای طرح نهضت ملی مسکن و برنامه احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در حال اجرا است و طبق آمارها روند مناسبی نیز یافته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد:  به رغم مشکلات موجود در تامین زمین و مشارکت سایر دستگاه ها در اجرای این طرح وزارت راه وشهرسازی اراضی مناسبی را معرفی و در اختیار اجرای طرح قرار داده است و انتظار می رود سایر دستگاه ها نیز در تخصیص اراضی خود برای اجرای این طرح مشارکت فعال تری داشته باشند.

حسینی تشکیل منظم جلسه شواری عالی مسکن توسط رئیس جمهور را حاکی از اعظم و اراده برای تحقق اهداف دولت در بخش مسکن دانست و گفت: شاهد هستیم وزارت‌ راه وشهرسازی علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن تکمیل واحدهای مسکن مهر را نیز در حال اجرا دارد که سرعت مناسبی نیز پیدا کرده و تا پایان دولت این واحدها به اتمام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از فناوری های نوین ساخت وساز و همکاری شرکت های دانش بنیان را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از جمله راهکارهای دولت برای تقویت بنیه علمی این طرح برشمرد و گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان دستور رئیس جمهور و تکلیف ما است و با این کار تلاش خواهیم کرد تا سرعت و کیفیت واحدهای نهضت ملی مسکن را افزایش دهیم. 

وی  از دیگر  راهکارهای دولت برای تامین مسکن مورد نیاز را احداث خوابگاه های متاهلی و ساخت واحدهای مسکونی برای کارکنان سازمان ها و نهادها با مشارکت همان سازمان ها عنوان کرد.