شناسهٔ خبر: 15274 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

صابری خبر داد:

رشد ۷۱ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرلنگه

ترانزیت محموله 1000 تنی مازوت در بندر لنگه مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از رشد ۷۱ درصدی حجم عملیات کانتینری در این بندر طی هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمود صابری" مجموع آمار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی بندر لنگه طی هشت ماهه امسال را ۵۴۳ هزار و ۱۴۷ تن اعلام کرد و افزود: بخش عمده این عملیات با حجمی بالغ بر ۵۳۷ هزار تن، مربوط به کالاهای غیرنفتی بوده است.

وی ادامه داد: طی این مدت، میزان صادرات غیر نفتی بندر تجاری لنگه با ۳۱۰ هزار و ۷۱۱ تن عملیات، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.
به گفته صابری، واردات کالای غیرنفتی با ۴ درصد کاهش نسبت به سال قبل، به رقم ۱۲۲ هزار و ۶۵۲ تن رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده، ۸۱ هزار تن کالا به ویژه خودرو سواری از طریق این بندر ترانزیت شد.

وی خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را از جمله کالاهایی دانست که به امارات متحده عربی،کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.

افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونق صادرات نفتی طی سال جاری، حجم عملیات آن را ۲هزار و ۲۰۹ تن برشمرد که بیانگر افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته می باشد.

صابری، مازوت، نفت کوره، قیر و بنزین را از جمله کالاهای نفتی صادراتی برشمرد و گفت: کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، هند و چین به عنوان بخشی از مقاصد صادرات فرآورده های نفتی ایران از طریق بندر تجاری لنگه به شمار می روند.

وی افزود: ۳ هزار و ۶۹ تن از این فرآورده ها از طریق بندر لنگه نیز تاکنون ترانزیت شده است.

این مقام مسئول همچنین از رشد ۷۱ درصدی حجم عملیات کانتینری در این بندر طی هشت ماهه امسال در مقایسه با مشابه سال گذشته خبر داد و در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، سه هزار و ۸۱۷ فروند شناور به این بندر تردد داشتند که ۳۵۴ فروند آن مربوط به شناورهای بالای هزار تن بوده است.

جابجایی ۳۰ هزار نفر به مقصد کشورهای همسایه 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه جابجایی مسافر در مسیر دریایی بین این بندر و بنادر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در این مدت را ۳۰ هزار و ۵۷۱ نفر مسافر اعلام کرد./

نظر شما