شناسهٔ خبر: 15283 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نورزاد:

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها مبتنی بر تامین منافع دولت و سرمایه‌گذار است

علي نورزاد هیئت‌های اقتصادی ایتالیایی و فرانسوی با حضور در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تمایل خود برای مشارکت در احداث زیرساخت‌های حمل و نقل خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، هفته گذشته هیئت‌های جداگانه‌ای از کشورهای ایتالیا و فرانسه با حضور در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور نسبت به مشارکت در احداث طرح‌های راه، راه آهن و آزادراه ابراز تمایل کردند.

علی نورزاد در این جلسات ضمن معرفی پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری شرکت ساخت و توسعه که پیشتر در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی معرفی شده بودند، گفت: شرایط ویژه و چشمگیری برای سرمایه‌گذاران خارجی در ایران پساتحریم در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل فراهم شده است که در صورت توافقات اولیه، این همکاری‌ها آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: دولت ایران بسترهای لازم برای تامین منافع دو طرف را فراهم کرده است و امیدواریم شرکای تجاری ایران بتوانند از این فرصت ایجاد شده برای افزایش تعاملات و توسعه استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به شرایط ویژه ایران در منطقه اظهار داشت: موقعیت ژئواستراتژیک، ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک ایران در دنیا و منطقه خاورمیانه سبب شده تا در حوزه حمل و نقل بین‌المللی دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی باشد که با فراهم کردن شبکه زیرساخت‌های حمل و نقل مناسب می‌تواند سهم بالایی در فرآیند حمل و نقل جهانی داشته باشد.

گفتنی است مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این جلسات ضمن معرفی پروژه‌های آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران، از حضور این کشورها در ایران ابراز خرسندی و تعاملات بیشتر را به مذاکرات بعدی در خصوص جزئیات این موضوع موکول کرد./

نظر شما