شناسهٔ خبر: 152843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

ایمن سازی محور مواصلاتی مهاباد - بوکان آغاز شده است

5a5ac1e3-188c-412f-9fec-3c77f35264c5.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از ایمن‌سازی محور مواصلاتی مهاباد - بوکان (جاده برهان) به عنوان یکی از جاده‌های برف گیر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: جاده برهان به عنوان یکی از جاده های برف گیر سطح استان است که در موعد زمستان بارش شدید برف باعث بروز مشکلات عدیده ای برای شهروندان می شود و از این رو ایمن سازی و ساماندهی این مسیر با همت راهداران استان آغاز شده و تا آغاز بارش ها به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: ۲۲ کیلومتر از این مسیر در چهار مرحله لکه گیری و روکش آسفالت شده است و لکه گیری ۱۴ هزار متر مربع و روکش آسفالت ۷ کیلومتر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و مراحل اجرایی آن در حال انجام بوده که در همین راستا و به منظور افزایش آگاهی بخشی به کاربران جاده ای خط کشی آسفالت جدید نیز انجام گرفته است تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

دست نشان خاطر نشان کرد:به منظور ارائه اطلاعات دقیق این محور، تعداد ۲۵ عدد تابلو راهنمائی نصب و ۳ عدد چراغ چشمک زن در سه نقطه مستعد حادثه نصب شده است و با هدف جلوگیری از فرار بار در ان مسیر بارهای معادن اطرلف به صورت مداوم و روزانه کنترل می شود.

وی یادآور شد: به منظور افزایش ضریب ایمنی در نقاط پرتگاهی نیز نزدیک به ۵۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت شانه سازی و تسطیح شده و در نقاط پرتگاهی مسیر دپوی خاک به منظور جلوگیری از سقوط خودرو های عبوری انجام گرفته است.