شناسهٔ خبر: 152899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد

۱۳۶۸ واحد مسکونی آماده افتتاح در سیرجان

کرمان حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مجموعه راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: مسئله مسکن را در استان کرمان به عنوان یک بحران تلقی کنیم و برای رفع آن به صورت جهادی تلاش کنیم

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ظهر روز شنبه ۲۵ آذر ماه سال ۱۴۰۲ با حضور شهباز حسن‌پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم شریف شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی ،مهدی محمدی مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ، معاونین و کارشناسان مربوطه دو مجموعه نشست مشترکی در راستای بررسی مسائل مربوط به طرح جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سیرجان و بردسیر برگزار شد.

در این جلسه رضا حافظی ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین تشکر از آقای حسن‌پور بابت همراهی و همکاری دلسوزانه گفت: بدون شک شهرستان های سیرجان و بردسیر دو شهرستان پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت هستند.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر سیرجان خوشبختانه جزو شهرهای پیش رونده در سطح کشور و ۱۳۶۸ واحد آماده افتتاح می باشد و شهر بردسیر نیز رتبه اول واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهرهای شمال استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

حافظی ادامه داد: اما این تمام کار نیست و ما هنوز در این زمینه مشکلات و مسایل فراوان پیش رو داریم که از شما و مجمع نمایندگان محترم استان خواهشمندیم در استان بیش از پیش در کنار مجموعه مسکن استان باشید تا بتوانیم هر چه سریعتر تمام و کمال به این دو طرح در استان جامه عمل بپوشانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه با گذشت دو سال هنوز بعضی از دستگاه هایی که جزو طرح نهضت ملی مسکن هستند هنوز تمام قد در کنار این طرح نیستند ،به عنوان مثال تا به حال هنوز در استان به غیر از بانک مسکن بانک دیگری هیچ تسهیلاتی در اختیار مردم قرار نداده اند یا اینکه هنوز دستگاه های خدمات رسان وظیفه خود را در این طرح عملی نکرده اند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دو مجموعه راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: بدون شک مجمع نمایندگان استان کرمان در کنار این دو طرح هستند تا بتوانیم مشکلات و مسائل مسکن را در خود استان با محوریت استاندار محترم حل کنیم.

حسن پور ادامه داد: باید مسئله مسکن را در استان کرمان یکبار به عنوان یک بحران تلقی کرد و همه دستگاه ها و مدیران مربوطه به صورت جهادی برای رفع آن تلاش کنند.

وی در پایان افزود: مسائل مسکن باید در استان حل شود و خواهشمندیم دو مجموعه مشکلات پیش روی طرح نهضت ملی مسکن را به صورت مکتوب تا پایان هفته در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم به صورت جدی و جهادی پیگیر این مسائل در سطح استان ،وزارتخانه و مجلس شویم.