شناسهٔ خبر: 15290 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عطرچیان اعلام کرد:

فعالیت ۸۰ درصد ناوگان حمل ونقل برون‌شهری در جابجايی زائران اربعين

محمدجواد عطرچیان مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با پايان يافتن تقريبي سفرهاي اربعين تاكنون ۸۰ درصد كل ناوگان حمل ونقل برون شهري كشور با حدود ۷۳۰ هزار سفر به پايانه‌هاي مرزي مهران، شلمچه و چزابه كار جابجايي زائرين اربعين حسيني را انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي٬ محمدجوادعطرچيان گفت: امسال حدود ۵ / ۱ ميليون زائر ايراني از سه مرز زميني استان‌هاي ايلام و خوزستان به عتبات عاليات اعزام و در يك دوره محدود زماني از مرزهاي سه گانه كشور جابجا شدند.

عطرچيان افزود: برنامه‌ريزي براي سفر زائرين در ايام اربعين به كربلا و نجف از حدود يكسال پيش در ستاد مركزي اربعين انجام و ضمن بهسازي و آسفالت راه دسترسي ايلام  - مهران و پايانه مرزي مهران، مسير مهران به پايانه، چهار بانده و روشنايي آن تكميل شده همچنين در مرز مهران گيت‌هاي گذرنامه به ۹۶ گيت افزايش يافت. در مرزهاي چزابه و شملچه نيز تعداد گیت‌های گذرنامه به ۴۸ گيت افزايش و راه‌هاي منتهي به سوسنگرد- بستان - چزابه بهسازي و آسفالت شد و همچنين سالن مسافري جديد نيمه تمام شلمچه به طور موقت زودتر از موعد مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام اين خبر كه تعداد پروازهاي هواپيمايي به كربلا، نجف و بغداد در طي اين مدت به بيش از ۷۲۰ پرواز و حدود ۲۰۰ هزار صندلي افزايش يافت افزود: تعداد قطارهاي مسافري از خرمشهر به تهران نيز به پنج قطار روزانه ارتقاء و سرويس منظم كشتي مسافربري از خرمشهر به بصره و بالعكس برقرار شد كه اين اقدامات با هماهنگي سازمان هواپيمايي كشوري، راه‌‌آهن جمهوري اسلامي ايران و سازمان بنادر و دريانوردي انجام گرفت.

وي يادآور شد: علاوه بر آن ۷ جايگاه سوخت سيار در مسيرهاي منتهي به اين مرزها با كمك شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي مستقر و اتوبوس‌هاي شهرداري‌هاي كشور، به ويژه شهرداري تهران و وسايل نقليه سپاه، بخشي از جابجايي زائرين را در اين ايام در دو طرف برعهده داشتند.

دبير كميته زيرساختها، سوخت و حمل و نقل ستاد مركزي اربعين افزود: جابه‌جايي زائران اربعين حسيني امسال با تلاش و همت خود مردم و همكاري وزارت راه وشهرسازي، وزارت كشور، وزارت امورخارجه، سازمان حج و زيارت، شهرداري‌ها، سپاه، نيروي انتظامي، صدا و سيما و ساير سازمان‌هاي ذي‌ربط  و همچنين تلاش خستگي ناپذير رانندگان حمل ونقل برون شهري و درون شهري كشور در استان‌هاي ايلام و خوزستان به صورت باشكوهي برگزار شد.

عطرچيان تاكيد کرد: امروز يكشنبه ۱۵ آذرماه تعداد قابل ملاحظه‌اي از ناوگان حمل و نقل عمومي اتوبوس در مرز مهران آماده خدمت‌رساني و جابجايي زائران بوده و هيچگونه كمبودي از لحاظ وسيله نقليه وجود ندارد و نظارت كافي و لازم به صورت لحظه‌اي در مرز حاكم است./

نظر شما