شناسهٔ خبر: 152932 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام یکهزار و ۸۴۰ خانوار اصفهانی برای طرح جوانی جمعیت تایید نهایی شد 

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تا کنون یکهزار و ۸۴۰ خانوار اصفهانی تایید نهایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تا کنون ۱۱ هزار و ۹۰۰ خانوار اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش های به عمل آمده ۱۰ هزار و ۱۶۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۸۴۰ خانوار تایید نهایی شدند، افزود: تا کنون به ۸۰۱ خانوار واجد شرایط، زمین ویلایی (تک واحدی) تخصیص یافته است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.  

وی افزود: براین اساس متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.  

قاری قرآن خاطرنشان کرد: براساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.  

وی گفت: اصفهانی‌های دارای چهار فرزند و بیشتر در صورت دارا بودن شرایط لازم، برای دریافت زمین رایگان می توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کرده و ثبت نام کنند.