شناسهٔ خبر: 152935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: 

تامین زمین برای ساخت افزون بر ۱۷ هزار و ۲۰۰ واحد ویلایی تک واحدی در استان اصفهان

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اراضی مورد نیاز برای ساخت افزون بر ۱۷ هزار و ۲۰۰ واحد ویلایی تک واحدی تامین شده که از این تعداد تا کنون اراضی بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ واحد به متقاضیان تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در این استان بیش از ۴۴۹ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که تا کنون افزون بر ۱۲۷ هزار نفر تایید نهایی شدند و از این تعداد بالغ بر ۶۲ هزار نفر متقاضیان تایید نهایی شده شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده و مابقی (بیش از ۶۴ هزار و ۸۰۰ نفر) مربوط به شهرهای جدید استان است.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان اصفهان افزون بر ۳۴ هزار و ۷۰۰ متقاضی تخصیص پروژه شدند گفت: در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده که در حال حاضر قرارداد با سازندگان برای بیش از ۳۵ هزار و ۹۰۰ واحد منعقد شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: از زمانی که ساخت واحدهای ویلائی در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرارگرفت، اداره کل راه و شهرسازی استان نیز این موضوع را در دستور کار ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها قرار داد تا نسبت به شناسائی اراضی مستعد ساخت مسکن ویلائی اقدام کنند.  

وی ادامه داد: در شهرهایی که زمین مورد نیاز برای واگذاری ویلایی به متقاضیان حائز شرایط وجود نداشت با استفاده از سایر روش‌های تامین زمین پیگیری های لازم به عمل آمده است.  

قاری قرآن عنوان کرد: در استان اصفهان اراضی مورد نیاز برای ساخت افزون بر ۱۷ هزار و ۲۰۰ واحد ویلایی تک واحدی تامین شده است که از این تعداد تا کنون اراضی بیش از ۳ هزار و ۳۰۰  واحد به متقاضیان تخصیص یافته است.  

وی گفت: علاوه بر این، اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۲۲ هزار و ۲۰۰ واحد به صورت ساخت گروهی تامین شده است که از این میزان اراضی افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ واحد به متقاضیان حائز شرایط تخصیص داده شده است.