شناسهٔ خبر: 152971 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در گلستان؛

«جاده مرگ» به «جاده زندگی» تبدیل می‌شود

راه و شهرسازی گلستان رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: همزمان با سفر هیات دولت به استان گلستان پروژه توسعه، تعریض و بهسازی باند جنوبی محور بندر ترکمن به آق قلا به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در سفر اول ریاست جمهور به استان گلستان، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه‌های استان مصوب شد. 

وی با بیان اینکه از این مقدار ۴۳۰ میلیارد تومان سهم اداره کل راه و شهرسازی استان بوده، گفت: از میزان اعتبار مصوب شده، تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و راههای اصلی استان تخصیص پیدا کرد. 

ملک ادامه داد: همزمان با دور دوم سفر هیات دولت به گلستان، پروژه احداث باند جنوبی محور بندرترکمن- آق قلا  به بهره برداری می‌رسد. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: این پروژه از مطالبات جدی مردم استان بود که در دور اول سفر رئیس جمهور به استان مصوب شده بود. 

وی با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته به پروژه‌های راهسازی در دولت سیزدهم به نسبت دولت قبل رشد ۱۳۵ درصدی داشته، گفت: همچنین همزمان با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در گلستان، بهسازی باند شمالی محور آق قلا به گنبد به طول ۱۵ کیلومتر افتتاح خواهد شد. 

ملک در انت‌ها اظهار کرد: گفتنی است در سفر هیات دولت به استان عملیات بهسازی باند شمالی محور بندر ترکمن به آق قلا آغاز می‌شود.