شناسهٔ خبر: 153026 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی طی یکسال گذشته

نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای2.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری ضمن تشریح اقدامات انجام شده طی آذرماه سال گذشته تاکنون اظهار کرد: یکی از شاخص ترین این اقدامات روکش حفاظتی نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر از محورهای استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری بیان داشت: وجود راه ها و حمل و نقل یکی از شاخصه های مهم در توسعه هر جامعه است و خراسان جنوبی با داشتن ۱۷۸۰۰ کیلومترانواع راه(اصلی, فرعی و روستایی) سرمایه عظیم و ارزشمندی دارد که حفظ و نگهداری آن از مهمترین وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است و براین اساس این اداره کل توانسته از آذر سال گذشته تاکنون روکش حفاظتی و تقویتی ۹۶۰ کیلومتر از راه ها را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: ۲۹۲ هزار تن آسفالت نیز جهت مرمت و لکه گیری جاده ها به مصرف رسیده، همچنین ۳۳۴۰ کیلومتر از محورها هم خط کشی در آنها صورت گرفته است.

جلال زاده در خصوص پل ها و ابنیه فنی گفت: طی یک سال گذشته در حوزه احداث، تعمیر و تعریض ابنیه فنی، ۱۵ دستگاه پل احداث و ۱۴۲ دستگاه ابنیه فنی نیز تعمیر و تعریض شده و ۹۱۰ متر مربع انواع تابلو های اطلاعاتی و انتظامی نیز در جاده های استان نصب شدند.

وی در حوزه راه روستایی به هزینه ۲۱۴۲ میلیارد ریالی برای آسفالت ۷۶ کیلومتر محور روستایی اشاره و عنوان کرد: تعداد ۱۸ روستا با ۸۷۷ خانوار از نعمت راه مناسب برخوردار شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی به عملکرد این اداره کل در حوزه حمل و نقل چنین اشاره کرد: در حال حاضر ۸۰ شرکت، شعبه و نمایندگی حمل و نقل کالا  با بیش از ۱۰۵۱۱ راننده فعالیت دارند, همچنین ۸۱۵ دستگاه ناوگان مسافری(اتوبوس,مینی بوس و سواری کرایه) با ۱۴۷۳ راننده طی زمان مذکور بیش از ۲میلیون و ۶۵ هزار مسافر را جابه جا کردند.

وی در خصوص سامانه های تردد شمار استان گفت: نظارت بر جاده ها برعهده ۸۰ دستگاه تردد شمار, ۶۳ دستگاه ثبت تخلف سرعت, ۳۱ دستگاه دوربین نظارت تصویری, ۵ دستگاه vms و یک دستگاه wim است,همچنین ۳۶ مجتمع خدمات رفاهی و بین راهی در حال خدمات رسانی به کاربران جاده ای هستند و ۱۹ مجتمع دیگر نیز در حال احداث است.

جلال زاده در ادامه با توجه به آغاز فصل سرما و بارش ها بیان داشت: ۲۰ هزارتن شن و نمک در آشیانه ها و راهدارخانه ها ذخیره شده، ۲۵۰ راهدار با ۱۸۵دستگاه ماشین آلات راهداری در گردنه ها و راهدارخانه ها مستقر تا در مواقع نیاز به مردم و رانندگان خدمت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در پایان از شهروندان و ترددکنندگان جاده ای خواست قبل از سفر و یا برای اطلاع از وضعیت راه ها با ۱۴۱ سامانه اطلاع رسانی این اداره کل تماس گرفته هم از باز بودن محورها و اوضاع جوی با خبر شوند.