شناسهٔ خبر: 153059 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

راهداران آذربایجان شرقی به ۲۵ خودرو گرفتار در برف کمک رسانی کردند

بارش معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۵ خودرو گرفتار در برف در محورهای ارتباطی استان کمک رسانی شد و ۱۲ نفر از رانندگان و مسافران نیز در راهدارخانه ها اسکان داده شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی غلامرضا رسول زاده؛ معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  بیان اینکه برای اجرای عملیات راهداری زمستانی وبرفروبی   راههای استان ۵۷۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است، افزود: در زمان کنونی تمامی راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آن ها جریان دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال بارش برف شب گذشته، یک‌هزار و ۸۷۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان از سوی گروه‌های راهداری، برف‌روبی و نمک و شن پاشی شد، اظهار کرد: بیشترین میزان برف روبی از سوی راهداران در مسیرهای آزادراه تبریز- زنجان، اهر، مرند، بستان آباد، سراب، هریس، جلفا و تبریز انجام شده است.

رسول زاده، با بیان اینکه راه های تحت پوشش برف روبی استان بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر ۳۸ نقطه است، ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری تمامی امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در راه های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به مترددین جاده ها اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به آماده سازی و تجهیز راهدارخانه ها در راه های اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها، یادآور شد: در این راستا آماده همکاری و تعامل با مسوولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور هستیم.

رسول زاده، افزود: شماره تلفن گویای ۱۴۱ نیز آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته به رانندگان و مسافران در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی است و ترددکنندگان جاده ها می توانند از طریق اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir از وضعیت آب و هوایی جاده ها اطلاع کسب کنند.