شناسهٔ خبر: 153136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سومین روز از هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری صورت گرفت؛

اجرای طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه در مدرسه روستای دهنو خراسان جنوبی

مدارس حاشیه راه خراسان جنوبی1.jpg در سومین روز از هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه در مدرسه شهید هاشمی نژاد روستای دهنو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)، طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه با حضور معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان بیرجند، رییس پلیس راه شهرستان بیرجند و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند برگزار شد.

محمدفدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این مراسم ضمن تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: ایمنی عبور و مرور از دغدغه‌های مجموعه راهداری است که به‌صورت سالیانه در آگاهی‌بخشی ترافیکی کاربران جاده‌ای  فعالیت‌های بسیاری انجام می‌شود.

وی افزود: آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه، اجرای طرح‌های آگاهی‌بخشی، اصلاح رفتارهای ترافیکی کاربران جاده‌ای و آشکارسازی وسایل‌نقلیه از مهمترین فعالیت‌های مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای افزایش ایمنی و ترافیکی کاربران جاده‌ای است.

فدوی ادامه‌داد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی سومین استان پهناور کشور است، نگهداری راه‌ها، تلاش مجدانه فعالین این حوزه را می‌طلبد.

وی یادآور شد: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای امنیت جاده‌ها با توجه با آغاز فصل سرما و شروع بارندگی‌ها طرح راهداری زمستانی را از ۱۹ آذر تا ۲۵ اسفند اجرا می‌کنند.

کرباسچی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به ۲۶ آذر و جان‌فشانی رانندگان و نقشی تعیین کننده آنان در انسجام شبکه حمل و نقل تصریح‌کرد: نعمت امنیت و سلامتی از نعمت‌هایی است که تا از دست ندهیم اهمیت آن را حس نمی‌کنیم .

وی با اشاره به اهمیت ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها گفت: بسیاری از دانش آموزان مدارس حاشیه راه امنیت لازم را ندارند که این امر لازمه آموزش را بیشتر می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بحث ایمنی مدارس حاشیه راه اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها ایمن سازی و آموزش مدارس توسط این اداره کل انجام شد است.

وی آموزش مدارس حاشیه راه‌ها را از مهمترین فعالیت این اداره کل در بحث امنیت این مدارس عنوان کرد و ادامه‌داد: وجود نیروی راهداری در جاده‌ها در فصل زمستان، احساس امنیت بیشتر را به کاربران جاده‌ای می‌دهد.