شناسهٔ خبر: 153140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس راه خوزستان:

امیدواریم خوزستان تا ۱۴۰۳ جزو استان‌های ایمن در حوادث رانندگی باشد

راهداری خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان گفت: امیدواریم امسال به ثباتی در حوادث رانندگی برسیم و با برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۳ جزو استان‌های ایمن باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، سرهنگ سعید رحیمی رئیس پلیس راه خوزستان در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری اظهار کرد: هفت سال به جز یک سال کرونا، تقریبا با افزایش سالانه تصادفات فوتی و متوفیات در کشور مواجه بودیم و امسال اقدامات خوبی در استان خوزستان در همه سطوح انجام شده است.

وی افزود: توجه مسئولان کشوری و استانی ما را بر این داشت که امیدوار باشیم که توانایی داریم و این مهم انجام نخواهد شد مگر اینکه هم افزایی وجود داشته باشد.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: در حوزه ساخت، بخش اعظمی از اقدامات در شرکت ساخت، به صورت پراکنده در استان توزیع شده است و همه کارها متاسفانه با پیشرفت کمتر از ۵۰ درصد روی زمین مانده‌اند. البته با اقدامات و هم‌افزایی خوب انجام شده اولویت‌ها در این حوزه و در نقاط مهم و تاثیرگذار حوادث مشخص شد.

وی گفت: سطح عقب ماندگی استان در حوزه راه، عقبه دیرینه‌ای دارد. در استان هیچ نقطه حادثه‌خیزی نداریم که آسفالت نشده و یا تاثیری روی آن نگذاشته باشیم. به جز در سه ماه پرتراکم اردیبهشت، خرداد و تیر، افزایش فوتی تصادفی نداشتیم و بعد از آن موفق شدیم تصادفات فوتی را در استان‌ مهار کنیم و امیدواریم امسال به ثباتی در حوادث رانندگی برسیم و با برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۳ جزو استان‌های ایمن باشیم.

رحیمی عنوان کرد: آمار خود را در زمینه تصادفات نسبت به سالیان قبل واقعی کردیم تا اشتباه تحلیل نکنیم. اگر داده‌ها صحیح باشد مشکلات و چالش‌های حوزه حمل و نقل را بهتر خواهیم شناخت.