شناسهٔ خبر: 153149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون طرح تفصیلی (ماده پنج) به تصویب رسید؛

الحاق ۱۵۱ هکتار از اراضی شهرستان سنقر به طرح نهضت ملی مسکن

در جلسه کمیسیون طرح تفصیلی (ماده پنج) به تصویب رسید؛ در کمیسیون ماده پنج استان کرمانشاه ، طرح جامع اراضی ۱۵۱ هکتاری الحاقی به نهضت ملی مسکن تصویب شد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در جلسه کمیسیون ماده پنج استان که با حضور طهماسب نجفی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و دیگر اعضای این کمیسیون برگزار شد، کمیسیون ماده ۵ راهکاری قانونمند در راستای توسعه شهری دانست و گفت: وظیفه کمیسیون ماده ۵ بر اساس قانون، بررسی و تصویب طرح های تفضیلی شهری و تغییرات آن است.

رامین الماسی با بیان اینکه ثمره کمیسیون ماده ۵ برای شهروندان تغییرات مثبت در طرح تفضیلی است، افزود: هرگونه تغییر کاربری‌های مختلف از جمله مسکونی، تجاری و ارتقای آنها باعث رشد و رونق ساخت و ساز می شود.

الماسی با اشاره به اینکه نوسازی و حل مشکلات شهری، افزایش کیفیت ساخت و سازها در اولویت سیاست‌های کاری کمیسیون ماده ۵ قرار دارد، خاطرنشان کرد: طرح ۱۵۱ هکتاری شهرستان سنقر پس از بررسی و کارشناسی دقیق با نظر مثبت تمام اعضا مورد موافقت قرار گرفت و این اراضی برای احداث خانه‌های ویلایی به‌صورت دو طبقه در نظر گرفته شد و این کمیسون تمام استانداردهای لازم برای هرچه بهتر شدن کیفیت ساخت‌وسازها در نظر خواهد گرفت.

وی افزود: خوشبختانه در این جلسه کلیات طرح بررسی و در راستای سرعت‌بخشیدن به عملیات اجرایی آن، مقرر شد در جلسه بعدی این کمیسیون که هفته آینده برگزار می‌شود، طرح تفکیک آن نیز بررسی شود.