شناسهٔ خبر: 153180 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماه گذشته انجام شد؛

خط‌کشی قریب به ۴ هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان یزد

خط کشی یزد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: طی ۹ ماه گذشته قریب به چهار هزار کیلومتر از شبکه جاده‌ای استان یزد، با هدف ارتقاء ایمنی، خط‌کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، سید حسین محمدی از رشد ۴۶ درصدی میزان خط‌کشی‌های انجام شده در سطح محورهای مواصلاتی استان، طی ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: در ۹ ماه ابتدایی سال گذشته دو هزار و ۶۶۱ کیلومتر و در بازه زمانی مشابه در سال جاری قریب به چهار هزار کیلومتر از راه‌های استان، خط‌کشی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد افزود: خط‌کشی راه‌ها برای منظم کردن حرکت وسایل نقلیه، آگاه ساختن، اخطار و هدایت کاربران جاده، انجام می‌شود که به دو صورت خط‌کشی طولی و عرضی در سطح راه انجام می‌شود.

محمدی همچنین به اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز اشاره و اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته تعهد اصلاح نقاط حادثه‌خیز اداره ایمنی راه و حریم تعداد ۶ نقطه بوده که تاکنون ۵ نقطه آن معادل ۸۳ درصد، انجام شده است. این در حالی است که در وضعیت مشابه سال قبل تعداد ۹۳ نقطه که معادل ۶۰ درصد کل نقاط حادثه‌خیز بود، اصلاح شد.

وی در ادامه از روند افزایشی نصب حفاظ‌های ایمنی اطراف جاده خبر داد و خاطرنشان کرد: حفاظ‌ها جهت کاهش شدت تصادفات و بازگرداندن وسایل نقلیه منحرف شده از مسیر اصلی بکار گرفته می‌شوند که نوع طولی آن عبارت است از گاردریل، نیوجرسی و نرده‌های پل‌ها.

این مقام مسئول تصریح کرد: در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ میزان حفاظ‌های نصب شده هشت کیلومتر بوده است که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۳ کیلومتر افزایش‌یافته که نشان‌دهنده رشد ۶۲ درصدی این عملیات است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: از دیگر اقدامات حوزه ایمنی راه و حریم، ایمن‌سازی سرعت کاه‌ها است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ مورد در سطح محورهای مواصلاتی استان یزد انجام شده و نسبت به وضعیت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.