شناسهٔ خبر: 153202 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اقدامات انجام شده در هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در چهارمحال و بختیاری

راهداری مدیر روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌هایی از قبیل برگزاری اولین یادواره شهدای حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اهدای خون کارمندان اداره‌کل و ادارات هم‌جوار، کنترل سلامت، حضور کودکان پرسنل در برنامه تلوزیونی(سلام بچه‌ها)، توزیع گل میان رانندگان و .... انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهار محال و بختیاری،) بهزاد عظیمی گفت: ۲۶ آذر، روز ملی حمل و نقل ایران است. تعیین این روز به این مناسبت در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه‌سازی جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل در اقتصاد ایران، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور صورت گرفت.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهار محال و بختیاری افزود: فعالیت در عرصه حمل و نقل مستلزم تلاش شبانه روزی کلیه اعضای این خانواده بزرگ است که رانندگان سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند.

وی بیان کرد: رانندگان همیشه با خطرات ناشی از کار مواجهند و پیوسته باید نگران جان مسافران و در بخش باربری نگران حفظ سرمایه‌ای که به آنها سپرده شده باشند که بر اثر سنگینی کار و نداشتن امکانات رفاهی و نبود امنیت شغلی زودتر از همسالان خود در بخش‌های دیگر فرسوده و شکسته می‌شوند.

عظیمی با بیان اینکه اما همه این مشکلات چیزی از میزان خدمات‌دهی این عزیزان در جاده‌ها کم نمی‌شود ادامه‌داد: همچنین به‌منظور ترویج فرهنگ نگهداری راه‌ها و معرفی خدمات راهداران زحمتکش به مردم با تلاش شبانه‌روزی در گرمای سخت تابستان و سرمای دشوار زمستان مسئولیت نگهداری از سرمایه‌های ملی و راه‌های کشور را برعهده دارند لذا از سال ۱۳۷۵ روز یکم دی ماه به‌روز راهدار نام‌گذاری شده‌است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: به مناسبت این مدت که به نام هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نام‌گذاری شد برنامه‌هایی به پاس زحماتی که همکاران در این حوزه متقبل می‌شوند در دستور کار قرار گرفته است.

عظیمی بیان کرد: برنامه‌هایی از قبیل برگزاری اولین یادواره شهدای حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اهدای خون کارمندان اداره‌کل و ادارات هم‌جوار، کنترل سلامت، حضور کودکان پرسنل در برنامه تلوزیونی (سلام بچه‌ها)، توزیع گل میان رانندگان، پاسخگویی معاونان به سؤالات مردمی در سامانه ۱۴۱ و.... انجام شد.

وی در پایان گفت: همچنین به مناسبت روز ۲۶ آذر و یکم دی‌ماه که مصادف با روز حمل و نقل و رانندگان و روز راهداری است مراسم گرامی‌داشتی در ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود تا به همین بهانه از همه زحمت‌کشان این عرصه در کنار خانواده‌هایشان تجلیل شود.