شناسهٔ خبر: 153203 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

پرداخت بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ مورد تسهیلات ودیعه مسکن در چهارمحال و بختیاری به متقاضیان

افزایش دوبرابری سقف تسهیلات ودیعه مسکن سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۵ هزار و ۱۴۷ مورد تسهیلات ودیعه مسکن در چهارمحال و بختیاری به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، خدایار باقری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: تاکنون برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان ۹ هزار و ۷۵۴ متقاضی ثبت نام نموده اند و از این تعداد  ۵ هزار و ۱۴۷ مورد تسهیلات در مجموع به مبلغ ۲,۱۰۵,۶۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش سقف پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، افزود: سقف تسهیلات ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن با افزایش دو برابری از سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید و به تبع آن سقف افزایش تسهیلات فردی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: براین اساس سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. همچنین تسهیلات ودیعه مسکن پیش از این در روستاها تعریف نشده بود و بر اساس این مصوبه مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

باقری به افزایش سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این مصوبه، سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. نرخ سود این تسهیلات نیز ۵ درصد در نظر گرفته شده است تا منجر به رونق ساخت و ساز در مناطق روستایی و شهرهای کوچک شود.

وی در خصوص شرایط متقاضیان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن نیز گفت: مستأجران حتماً باید اجاره نامه دارای کدرهگیری و شرایط وام ساماندهی را نیز داشته باشند؛ یعنی وام یا امکانات یارانه‌ای از طرف دولت در بخش زمین یا مسکن نگرفته باشند، صاحب ملک نباشند و از سال ۸۴ هیچگونه سابقه خرید و فروش ملک نداشته باشند. ضمن این که باید سرپرست خانوار بوده و ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشند.

متقاضیان می توانند برای ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir  مراجعه نمایند.