شناسهٔ خبر: 153221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کرمانشاه تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۲۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه آغاز شده و تا پایان سال به ۵۰ هزار واحد می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار کرد: افرادی که در استان کرمانشاه در پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند تا مرحله سفت‌کاری واحد مسکونی آن‌ها تنها دو قسط از سهم آورده را پرداخت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در پروژه‌های گذشته نهضت ملی مسکن، متقاضیان به‌طور معمول باید ۱۰ تا ۱۲ قسط را پرداخت کنند تا این پروژه به اتمام برسد اما در پروژه‌های جدید طرح ملی مسکن امسال، تعداد طبقات کاهش یافته و آورده مردم ابتدا دو قسطی خواهد بود و تا پایان سفت کاری از مردم هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

الماسی گفت: در شهرستان‌ها واگذاری به مردم انجام شده که از ظرفیت خود مردم برای ساخت استفاده شود و در مرکز استان پروژه‌های جدید با حداکثر سه طبقه و ۶ واحدی در قطعات بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ متری شروع شده و تسهیلات نیز تا پایان سفت کاری نما استفاده می‌شود و سازنده‌ها می‌سازند و در مرحله بعد به مردم واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد: در حوزه مسکن روستایی نیز ۱۳۵۰ هکتار زمین به روستاها در قطعات حداکثر ۵۰۰ متری و معیشتی و با هدف مهاجرت معکوس تخصیص یافته‌است.

وی افزود: افرادی در روستاهای حریم متقاضی این اراضی هستند می‌توانند به مجموعه راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن مراجعه کنند و درخواست خود را ارائه دهند.

الماسی با بیان اینکه تاکنون ۲۳ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده و تا پایان سال به ۵۰ هزار واحد می‌رسد, گفت: در دهه فجر تعداد قابل توجهی از واحدها به بهره‌برداری و تا پایان سال نیز واگذاری‌ها به اتمام می‌رسد و سال آینده بیشتر پروژه‌های شروع شده تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های بسیار برای تأمین زمین، اکنون زمین لازم برای اجرای این طرح تا حد مناسبی فراهم شده و مشکلی برای تأمین زمین جهت ساخت واحدها به‌صورت یک یا نهایتاً سه طبقه در هیچ جای استان نداریم.

الماسی افزود: در شهرستان‌ها واحدها به‌صورت یک یا دو طبقه و در شهر کرمانشاه که کلان‌شهر محسوب شده و تأمین زمین قدری دشوارتر است، واحدها به‌صورت سه طبقه احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در حوزه بافت فرسوده نیز افرادی که در محدوده بافت یا خارج از آن زمین دارند می‌توانند از تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن بدون سپرده بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جوانی جمعیت نیز تاکنون در شهر کرمانشاه بیش از ۱۴۰۰ قطعه زمین رایگان به متقاضیان واگذار شده است عنوان کرد: افرادی که فرزند سوم آن‌ها از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به‌بعد متولد شده مشمول واگذاری این زمین‌ها به ارزش هر کدام یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان شده‌اند.

الماسی گفت: در طرح جوانی جمعیت نیز افرادی که صاحب خانه و زمین هستند و شرایط فرزند سوم را دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت نهضت ملی مسکن در حوزه جوانی جمعیت ثبت نام کرده و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.