به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد، محمد رستگاری اظهار کرد: با هدف ارج نهادن به تلاش رانندگان و حمایت از آنان در بخش بیمهای، از ابتدای سال ۱۴۰۲ امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی برای این قشر و خانوادههایشان بدون پرداخت هیچگونه وجهی، از محل صدور بارنامه توسط شرکتهای حملونقلی، فراهم شده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد افزود: در راستای حمایت ارتقا منزلت اجتماعی قشر راننده، سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به شکایات آنان در تعریف شده است که در کوتاهترین زمان ممکن مطالبات آنان پیگیری و رسیدگی شود.
رستگاری سامانه «اعلام بار مجازی» را یکی دیگر از اقدامات اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان در حوزه حمایت از رانندگان عنوان و ابراز کرد: با استفاده از این سامانه رانندگان میتوانند بدون معطلی، در کمترین زمان ممکن و بدون طی کردن مسافت طولانی و قبل از مراجعه به مراکز عمده بار، نوع بار را مشاهده، انتخاب و نوبت خود را ثبت کنند.
وی تأکید کرد: به منظور افزایش سهم مشارکت رانندگان، برخی فعالیتها به انجمن رانندگان واگذار شده که میتوانند با صرفهجویی در زمان و بدون طی مسافت، بسیاری از خدمات را در همان پایانهها دریافت کنند.