شناسهٔ خبر: 153291 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نوسازی ۱۳۲۵ واحد مسکونی در شهرستان پیرانشهر

آذربایجان غربی رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: برنامه چهار ساله بازافرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری در پیرانشهر یک هزار و ۳۲۵ واحد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان‌غربی)، مهرداد حبیب نژاد در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر که در سالن جلسات شهرداری این شهر و با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی، برگزار شد، گفت:  بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی تاکنون در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و با این آمار شهرستان پیرانشهر رتبه اول استانی را در این بخش دارد.

وی ادامه داد: طرح بسته های تشویقی برای اجرا در محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان به مرحله اجرایی وارد شد.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ثبت پروانه های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و محل نماز جمعه به مردم، ارائه تخفیفات  پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تاکید و قابل پیگیری در شهرستان است.

حبیب نژاد افزود: تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی و همچنین شناسایی و بازبینی محدوده های هدف بازآفرینی شهری پیرانشهر و تعیین و تکلیف قیرهای رایگان سنوات قبل از مسائل مهم و با اهمیت به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های شهرستان متولی و دخیل در پروژه‌های کتابخانه، محل پلاتو شهرستان، اجرای طرح ساخت مدرسه باید اقدامات لازم را برای پیگیری و اجرای طرح مورد نظر انجام دهند تا طرح‌ها به صورت دقیق و در زمان بندی تعیین شده اجرایی شوند.

وی تاکید کرد: در خصوص اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرستان باید اولویت بندی بر اساس نیاز مردم منطقه مورد نظر انجام گیرد تا توسعه رفاه اجتماعی را شاهد باشیم و از اجرای طرح‌های فاقد اولویت خودداری شود.