شناسهٔ خبر: 153296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۲۴۶ دستگاه کامیون جدید وارد عرصه خدمت رسانی در آذربایجان شرقی شد

همایش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در نتیجه تلاش های انجام شده در دو سال گذشته برای واردات کامیون‌های زیر سه سال کارکرد به کشور، ۲۶ هزار دستگاه وارد کشورمان شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت : سهم بخش حمل و نقل باری استان از این تعداد دو هزار و ۲۴۶ دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار دستگاه ناوگان بالای ۲۵ سال در استان وجود دارد که فرسوده محسوب می شود تصریح کرد: ورود ناوگان جدید به استان موجب کاهش سن ناوگان باری و درنتیجه کاهش هزینه های حمل بار شد.

علیزاده با بیان اینکه امسال ۲۵ هزار تن بار و پنج میلیون نفر مسافر از استان جابجا شده است گفت: برای تسهیل جابجایی بار و مسافر، باید زیرساخت های لازم فراهم شود که در این زمینه امسال ۷۰۰ هزار تن آسفالت ریزی و پنج هزار کیلومتر خط کشی جاده ها انجام شده و ۳۴ نقطه حادثه خیز هم رفع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است و تداوم فعالیت آنها در گرو حضور فعال رانندگان و شرکت های حمل و نقل در اسن عرصه است.

ذاکری ‌افزود: ۲۹ کیلومتر از آزادراه تبریز - مرند - بازرگان و ۳۷ کیلومتر از آزادراه مراغه هشترود تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

حمداللهی مدیرکل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هم گفت: به رغم تداوم تحریم‌های ظالمانه غرب،

در بخش ترانزیت ۳۳ درصد داریم و در بخش حمل کالای داخلی رشد ۱۲ و نیم درصدی را شاهد هستیم که آمار کالای حمل شده در استان ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از رانندگان، شرکت ها و تلاشگران عرصه حمل و نقل بار و مسافر، دو هزار و ۲۴۶ دستگاه ناوگان‌باری جدید به بهره برداری رسید.