شناسهٔ خبر: 15332 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اربعین یک ستاد دائمی است/ بازگشت ۶۸ درصد زئران اربعین حسینی از مرز مهران/ حرکت روزانه ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس از مهران به شهرهای مختلف

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام جزئیات آمار تردد زائران مراسم اربعین حسینی از مرزهای کشور گفت: حدود ۶۸ درصد زائران تا امروز دوشنبه ۱۶ آذرماه از مرز مهران٬ ۱۸.۵ درصد از مرز شلمچه و ۱۳.۵ درصد از مرز چذابه وارد کشور شده‌اند.

داوود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آمار تردد زائران اربعین حسینی از سه مرز مهران٬ شلمچه و چذابه٬ گفت: طبق آمار ثبت شده در مرزها از میان حدود یک میلیون و ۵۳۶ هزار زائر هنگام خروج از کشور ۵۶.۶ درصد از مرز مهران٬ ۲۲.۸ از مرز شلمچه و ۲۰.۶ مرز از چذابه عبور کردند که البته آمار زائران هوایی در این آمار گنجانده نشده‌ است که یادآور می‌شوم حدود ۷۰ هزار نفر از زائران به صورت هوایی به کشور عراق رفتند.

وی افزود: با توجه به آمارهای موجود تا به امروز دوشنبه ۱۶ آذرماه حدود ۶۸ درصد زائران از مرز مهران٬ ۱۸.۵ درصد از مرز شلمچه و ۱۳.۵ درصد از مرز چذابه وارد کشور شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس از مهران به مقصد شهرهای مختلف خدمات‌رسانی داشتند٬ ادامه داد: روز چهارشنبه ۱۵۰ هزار نفر، پنجشنبه ۱۷۰ هزار نفر و روز جمعه ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند که اتوبوس‌های پیش‌بینی شده زائران حسینی را به شهرهای مختلف رساندند.

وی با یادآوری اینکه ظرفیت ناوگان حمل ونقل کشور بیش از این نیست٬ افزود: نمی‌توانیم برای یک دوره زمانی کوتاه ۲۰ هزار اتوبوس در پایانه مرزی مهران مستقر کنیم و عمده خلاء ایجاد شده در جابه‌جایی مسافران مربوط به زمان بازگشت اتوبوس‌ها به مرز مهران برای مسافرگیری بود.

رئیس کمیته حمل ونقل، زیرساخت و سوخت ستاد اربعین یادآور شد: کارهای تکمیلی که از اربعین سال گذشته تا اربعین امسال مثل بهسازی محور سوسنگرد به چذابه٬ چهاربانده‌سازی مسیر ۱۱ کیلومتری مهران به مرز و ۳۰ کیلومتری محور ایلام-مهران صورت گرفت توانست به تردد بهتر زائران کمک کند همچنین در این مدت پایانه مرزی مهران به ۹۶ گیت و پل زائر به روشنایی تجهیز شد.

کشاورزیان با تأکید بر اینکه اربعین یک ستاد دائمی است و قطعاً جلسات آن در طول سال ادامه خواهد داشت٬ یادآور شد: سال آینده با هماهنگی که در ستاد اربعین میان دستگا‌ه‌های مختلف صورت گرفت خدمات‌رسانی به زائران حسینی به نحو بهتری انجام می‌شود./

نظر شما