شناسهٔ خبر: 153339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و یازدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان چادگان رسیدگی شد

یکصد و یازدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان چادگان در یکصد و یازدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص رفع مشکلات اجرایی تصمیم‌گیری شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و یازدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.  
در این نشست پنج دستورکار مورد بررسی قرار گرفت و شرکت های عمران شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص واحدهای قابل افتتاح، وضعیت تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات، گزارشاتی را ارائه دادند که تمامی مباحث با حضور اعضا به صورت ریزبینانه رسیدگی شد.  
در ادامه وضعیت مسکن شهرستان چادگان به صورت کامل در زمینه های تامین زمین، اراضی الحاقی، مراحل ساخت پروژه ها، خدمات زیربنایی و ... مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارشی از سوی فرماندار این شهرستان، مشکلات اجرایی رسیدگی و تعیین تکلیف شد همچنین در این جلسه مصوبات نشست پیشین مورد پیگیری قرار گرفت.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در این نشست وضعیت مسکن شهرستان چادگان به صورت ریزبینانه بررسی و گزارشاتی از آخرین اقدامات بعمل آمده برای طرح‌های مسکن این شهرستان ارائه شد که مشکلات اجرایی آن رسیدگی و با مشورت اعضا اتخاذ تصمیم شد.  

وی افزود: براین اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن شهرستان چادگان بررسی شدند.   

قاری قرآن بیان کرد: مطابق با گزارشاتی که ارائه شد، در شهرستان چادگان برای شهرهای چادگان و رزوه در مجموع بیش از ۱ هزار و ۷۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۷۶۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند.  
وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان به تفکیک شهرهای جدید و شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر گفت: در این جلسه وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرهای جدید استان نیز پیگیری شد و در حال حاضر در کل استان اصفهان از بیش از ۴۴۹ هزار متقاضی ثبت نام شده افزون بر ۱۵۳ هزار و ۹۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال و بالغ بر ۱۲۷ هزار متقاضی تایید نهایی شدند.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: براین اساس از متقاضیان تایید نهایی شده در حال حاضر افزون بر ۶۴ هزار و ۹۰۰ نفر مربوط به شهرهای جدید استان و مابقی متقاضیان تایید نهایی شده شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند.  
گفتنی است: در این نشست گزارشی از وضعیت تامین زمین و واگذاری های انجام شده مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرهای جدید فولادشهر و مجلسی ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.