شناسهٔ خبر: 153345 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قدردانی ویژه نماینده مردم غرب گلستان از اقدامات وزارت راه و شهرسازی

گلستان نماینده مردم شهرستان های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در استان گلستان بویژه تعریض و بهسازی جاده آق قلا- بندرترکمن قدردانی ویژه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، جلال ایری در مراسم متمرکز افتتاح و عملیات اجرایی پروژه های حوزه راه و حمل و نقل گلستان همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان با حضور وزیر راه و شهرسازی، ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر مقامات عالی رتبه وزارت این وزارتخانه، اظهارکرد: تعریض و بهسازی جاده آق قلا – بندرترکمن که به جاده مرگ معروف بوده وسالانه جان بسیاری از مردم عزیز را می گرفته و همچنین لایروبی خلیج گرگان و طرح گردشگری اسکله بندرترکمن از اقدامات بی نظیر و آثار ماندگار این وزارتخانه در استان طی دولت سیزدهم بوده است.

به گفته وی، مردم ترکمن صحرا از جاده آق قلا- بندر ترکمن بعنوان راه ارتباطی برای تردد بین بندر تا گنبد و مراوه تپه استفاده می کنند.

ایری ادامه داد: تعریض و بهسازی مسیر ۳۵ کیلومتری آق قلا به بندرترکمن از سال ۱۴۰۰ در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی هر کدام بطول ۱۷ کیلومتر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: اثر گذاری این محور به گونه ای در سند آمایش سرزمین است است که تعریض و بهسازی آن بعنوان محور اصلی از بندر ترکمن به گنبد باید ادامه یابد.

به گفته ایری، با برنامه ریزی  و شروع عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر از باند شمالی آن، تعریض محور کامل می شود.