شناسهٔ خبر: 153347 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۶۳ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و روستایی گلستان افتتاح و کلنگ زنی شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۶۳ کیلومتر از راههای اصلی و روستایی و بزرگراهی استان همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی در مراسم متمرکز این پروژه ها که در محل محور آق قلا-بندر ترکمن و همزمان با بهره برداری از این پروژه شاخص برگزار شد، اظهارکرد: این پروژه ها شامل ۱۰۴ پروژه قابل افتتاح با ۲۱ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال اعتبار و ۱۶ پروژه قابل کلنگ زنی با اعتبار ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال می شود.

به گفته وی،رفع و اصلاح ۳۰ نقطه پرتصادف از جمله تقاطع فاضل آباد، ۶۲۹ کیلومتر آسفالت راههای اصلی و فرعی، ۱۴۴ کیلومتر راههای روستایی بالای ۲۰ خانوار، ۸ دوربرگردان، ۳۸ کیلومتر احداث روشنایی راهها و نوسازی و خرید ناوگان راهداری از جمله مهمترین این پروژه ها هستند.

مصدقی ادامه داد: طی دولت سیزدهم ۵.۵ همت در حوزه راهداری و حمل و نقل و ارتقای سطح کیفی و ایمنی و توسعه حمل و نقل استان هزینه شده است.

وی اظهارکرد: از ۲۵۰ میلیارد تومان مصوبه سفر اول ریاست جمهوری در حوزه راهداری ۲۰۰ میلیارد تومان تحقق یافته است.

به گفته مصدقی، تردد بیش از ۲۲ هزار ناوگان از مرز اینچه برون در ۸ ماهه سال جاری بیانگر افزایش ۵۶ درصدی بوده که به برکت نظام دیپلماسی دولت سیزدهم به ثمر نشسته است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد راهدارانی که در حین خدمت جابه جان آفرین تسلیم کردند، گفت: مرحوم یزدان کیانی فر سومین راهدار استان است که از سال ۹۴ به بعد در حین خدمت جان باخته است.

مصدقی با اشاره به آمار بالای تصادفات موتورسواران و عابرین پیاده در استان، از مقامات عالی سازمانی درخواست کرد که با اختصاص زمین از اراضی ملی به اداره کل ورزش و جوانان برای ساخت پیست موتورسواری از این حوادث ناگوار و تصادفات جلوگیری بعمل آید.

تعریض و بهسازی مسیر ۳۵ کیلومتری آق قلا به بندرترکمن از سال ۱۴۰۰ با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی هر کدام بطول ۱۷ کیلومتر قرار گرفته بود.