شناسهٔ خبر: 153381 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته ای که گذشت:

از بیستمین اطلاعیه ستاد پرداخت به بازماندگان معزز سانحه پرواز اوکراین تا زمان آغاز پروازهای های حج عمره

هواپیما بیستمین اطلاعیه ستاد پرداخت به بازماندگان معزز سانحه پرواز اوکراین،موافقتنامه هوشمندسازی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) امضا شد،بیش از ۷۰ فروند هواپیما و بالگرد وارد ناوگان هوایی شده است،پروازهای فرودگاه مشهد از سر گرفته شد، مخاطرات فرونشست در ۱۱ فرودگاه کشور انجام شد، درآمدهای شهر فرودگاهی امام خمینی در سال آینده ۸ برابر می شود، ترمینال ۱۰۰ هزار متری با ۵۵ ایربریج در مهرآباد احداث می‌شود مهمترین عناوین خبری حوزه حمل و نقل هوایی در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته گذشته به شرح زیر است:

بیستمین اطلاعیه ستاد پرداخت به بازماندگان معزز سانحه پرواز اوکراین

ستاد پرداخت به بازماندگان پرواز اوکراین بیستمین اطلاعیه‌ خود را مبنی بر اجرای مصوبه هیأت وزیران صادر کرد.

بیش از ۷۰ فروند هواپیما و بالگرد وارد ناوگان هوایی شده است 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بیش از ۷۰ هواپیما و بالگرد خریداری و وارد ناوگان شده و در بحث نوسازی ناوگان، تامین نقدینگی برای ناوگان انجام شده است.

ترمینال ۱۰۰ هزار متری با ۵۵ ایربریج در مهرآباد احداث می‌شود 

به گفته نخجوانی مقرر شده ترمینال ۱۰۰ هزار متری با تامین با ۵۵ ایربریج برای مهرآباد احداث شود که می‌تواند فرکانس پروازی را از حدود ۵۰ پروار صبحگاهی به ۱۵۰ فرکانس پروازی افزایش دهد که این یک انقلاب در این حوزه محسوب می‌شود.

درآمدهای شهر فرودگاهی امام خمینی در سال آینده ۸ برابر می شود 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از افزایش ۵ برابری درآمدهای این شرکت در سال جاری خبرداد و گفت: درآمدهای این شرکت در سال آینده ۸ برابر می شود.

آغاز پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه سال جاری 

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آغاز پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت خبر داد.

مطالعات فرونشست در ۱۱ فرودگاه کشور انجام شد

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مخاطرات فرونشست در ۱۱ فرودگاه کشور انجام شد، گفت: مطالعات فرونشست و تاثیر آن بر مدهای حمل و نقلی انجام و توصیه‌ها و راهکارهای افزایش ایمنی به راه‌آهن، شرکت فرودگاه‌ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام شده است.

پروازهای فرودگاه مشهد از سر گرفته شد 

با افزایش دید افقی به ۸۰۰ متر در فرودگاه بین المللی مشهد، پروازهای این فرودگاه از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز ۲۹ آذر از سر گرفته شد. کاهش دید افقی کمتر از ۴۰۰ متر که از ساعت ۹ شب گذشته در مشهد شروع شده بود و تا بامداد امروز ۲۹ آذر ادامه داشت منجر به لغو ۲۹ پرواز ورودی و خروجی داخلی و چهار پرواز ورودی و خروجی خارجی در این فرودگاه شده بود.

موافقتنامه هوشمندسازی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) امضا شد 

موافقتنامه هوشمندسازی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) میان مدیرعامل این شرکت و دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حمل و نقل و فضایی در حضور وزیر راه و شهرسازی امضا شد.