شناسهٔ خبر: 153394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری لرستان:

نبض توسعه اقتصادی در دستان فعالان عرصه حمل و نقل است

مدیرکل راهداری لرستان مدیرکل راهداری لرستان در مراسم تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداری گفت: نبض توسعه اقتصادی در دستان فعالان عرصه حمل و نقل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان در مراسم گرامی‌داشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری ضمن تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار کرد: امروز نبض توسعه اقتصادی در دستان ارزشمند فعالان عرصه حمل و نقل است. 

وی به عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی ۸ ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در حوزه ساخت و توسعه راه‌های روستایی، ۷۳ کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شده، همچنین ۹۲ کیلومتر نیز زیرسازی راه روستایی انجام گرفته است. 

شیروانی بیان کرد: تعمیر و نگهداری ۱۴۲ کیلومتر سیستم روشنایی و اجرای روشنایی در ۱۵ نقطه از محورهای شریانی استان طی ابتدای سال تا کنون صورت گرفته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به نصب بیش از ۱۰۰ هزار تابلوی علائم و تابلو طی هشت ماهه امسال، تصریح کرد: در مجموع ۱۴۴۵ میلیارد تومان طی این بازه زمانی در حوزه حمل و نقل و راهداری استان کار شده است. 

 شیروانی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳ میلیون و ۶۳۴ هزار تن کالا و بیش از یک میلیون مسافر در استان جابه‌جا شده است. 

وی با اشاره صدور به هزار و ۵۱ بارنامه ترافیکی، تصریح کرد: امسال همچنین جابه‌جایی ۶۰ هزار زائر اربعین حسینی را در استان داشتیم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از روکش آسفالت ۲۹۵ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی استان از ابتدای سال خبر و ادامه داد: در این مدت خط کشی راه‌ها به طول ۳ هزار کیلومتر انجام شده است.