شناسهٔ خبر: 153399 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری لرستان در نشست با خبرنگاران مطرح کرد؛

روکش آسفالت ۲۹۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی لرستان

مدیرکل راهداری لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: روکش آسفالت ۲۹۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان طی ۸ ماهه سال جاری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، که به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، به عملکرد این اداره کل اشاره و اظهار کرد: در ۸ ماهه سال جاری، ۹۲.۵ کیلومتر زیرسازی راه روستایی و ۷۳.۱ کیلومتر آسفالت راه روستایی انجام شده‌است.

وی ادامه‌داد: ۶ سامانه ثبت تخلف در محور آزادراه-خرم‌آباد نصب‌شده، همچنین ۲ باب مجتمع خدماتی– رفاهی بین راهی ایجاد شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان به عملکرد شاخص در حوزه معاونت راهداری اشاره کرد و افزود: روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی به طول ۲۹۵ کیلومتر، بهره‌برداری از ۲ دستگاه زیرگذر، احداث و بهره‌برداری از ۹ دستگاه پل، تنقیه ۲۳۰۰ دستگاه پل، خط‌کشی راه‌ها به طول ۳ هزار کیلومتر، ۶۰ کیلومتر نصب نیوجرسی، ایجاد روشنایی در ۱۵ نقطه را از جمله اقدامات انجام شده در ۸ ماهه امسال عنوان کرد.

شیروانی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه، ۳ میلیون و ۶۳۴ هزار تن کالا از مسیر جاده‌ای استان جابه‌جا شده و همچنین یک میلیون و ۴۵۳ هزار مسافر جابه‌جا شده است.

وی به اقدامات شاخص اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اشاره کرد و گفت: بیش از هزار مورد بارنامه ترافیکی صادره و همچنین امسال ۵ هزار نفر ساعت برای کاربران آسیب‌پذیر آموزش‌های ایمنی ترافیکی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: ۱۲ شرکت حمل و نقل کالا در طول ۸ ماهه امسال ایجاد شده‌است.

وی به اقدامات انجام شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان در دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: روکش و آسفالت راه اصلی و فرعی به طول ۸۰۷ کیلومتر، ۸۵ کیلومتر نصب حفاظ میانی (نیوجرسی) و خط کشی ۶ هزار و ۵۹۹ کیلومتر از جمله اقدامات شاخص است.