شناسهٔ خبر: 153490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات اجرایی ساخت باند دوم مسیر سقز به بانه ۲۵ درصد پیشرفت دارد

راه سازی بانه-سقز سرپرست معاونت مهندسی وساخت اداره کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به حجم بالای ترافیک در جاده سقز به بانه از ارتقای این مسیر به دوبانده خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این مسیر در ۶قطعه تعریف شده و از پیشرفت ۲۵ درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)، علی فتحی اظهار کرد: احداث باند دوم محور سقز - بانه به لحاظ تردد زیاد خودروهای خارج از استان به سمت بانه در دستور کار این اداره کل است. 

فتحی بیان کرد: سرعت دادن به روند اجرای پروژه‌های راه‌سازی از جمله احداث باند دوم سقز به بانه از اهداف تعیین شده است که با همت جمعی مدیران استانی و بدنه کارشناسی این اداره کل دنبال می‌شود. 

وی گفت: مسیر سقز به بانه ۵۴ کیلومتر است که با انجام اقدامات امسال و همچنین کارهایی که در سنوات گذشته انجام شده تا کنون ۱۰ کیلومتر به چهار خطه ارتقا یافته است. 

به گفته فتحی عملیات اجرایی ساخت ۳۳ کیلومتر دیگر از مسیر در ۳ قطعه به پیمانکارا واگذار شده است که در مجموع ۱۲ درصد پیشرفت دارد. 

سرپرست معاونت مهندسی وساخت اداره کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به هزینه بر بودن ساخت راه گفت: اتمام مسیر سقز بانه ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت مساعد شدن شرایط جوی و تامین اعتبار لازم شاهد تسریع در اجرای بهسازی این محور خواهیم بود.