شناسهٔ خبر: 153510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید از محلات حاشیه نشین تبریز توسط گروه ارزیابی شرکت بازآفرینی شهری

1 در راستای رویداد تقدیر از اقدامات برتر بازآفرینی شهری، اعضای گروه ارزیابی شرکت بازآفرینی شهری از محلات حاشیه نشین کلانشهر تبریز بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در راستای تحقق اهداف و سیاست های دولت سیزدهم و تحقق جریان مردمی سازی نوسازی مسکن، در رویداد سراسری "بم برای ایران قوی" همزمان با سالگرد زلزله بم در ۱۰۱ شهر با حضور سفیران نوسازی جهت ترویج و اطلاع رسانی حمایت ها و بسته های تشویقی برگزار شد و پیرو آن برنامه، رویداد تقدیر از اقدامات برتر بازآفرینی شهری ( رویداد ملی بم ) با هدف ارزیابی اقدامات متولیان و دست اندرکاران حوزه بازآفرینی شهری به مناسبت روز ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی به محوریت شهر بم در سال جاری برگزار خواهد شد.

در همین راستا بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته توسط شرکت بازآفرینی شهری، جلسه بررسی محور های این رویداد و شاخص های مرتبط با حضورگروه ارزیابی اقدامات برتر بازآفرینی شهری در کلانشهر تبریز و در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

همچنین اعضای گروه ارزیابی به منظور بررسی اقدامات انجام شده مربوط به محورها با هماهنگی رابطین حلقه های میانی در خصوص بند (م) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ از محل سکونتگاه های غیر رسمی بازدید و  جلسه ای در مسجد محله ملازینال با حضور اهالی برگزار شد.

در خاتمه این برنامه، جلسه جمع بندی این رویداد با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

 دقتی، کارشناس شرکت بازآفرینی شهری در این جلسه از اقدامات این استان در حوزه بازآفرینی شهری و تشکیل حلقه های میانی تقدیر کرد.

در ادامه نیز، قدرت آبادی سفیر رویداد بم ضمن تاکید بر اهمیت بازآفرینی شهری، خواستار تلاش مضاعف جهت مقاوم سازی سکونتگاه های غیر رسمی شد.

سید احمد موسوی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان در پایان این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اعضای گروه ارزیابی عنوان کرد: بازآفرینی شهری یکی از موضوعات اساسی روز در شهرسازی است و اهمیت بخشی به این موضوع جای تقدیر دارد.