شناسهٔ خبر: 165442 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

همت مدیران استان مرکزی برای افزایش پرواز فرودگاه اراک

فرودگاه اراک مدیر فرودگاه اراک گفت: تمامی مدیران سیاسی استان مرکزی و امام جمعه شهرستان اراک پیگیر موضوع افزایش پرواز بوده و امیدواریم به زودی این اتفاق مهم تحقق یابد.

علی محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: فرودگاه اراک دارای باندی به طول سه هزار و ۷۰۰ و عرض ۴۵ متر است و با توجه به نصب و راه‌اندازی چراغ‌های سطوح پروازی، این فرودگاه به‌صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و آماده افزایش پرواز است.

وی اظهار کرد: همه نوع تایپ هواپیما می‌تواند در فرودگاه شهدای اراک نشست و برخاست داشته باشد و همچنین تمامی زیرساخت‌های لازم برای انجام پروازهای حج نیز در این فرودگاه فراهم است.

مدیر فرودگاه اراک با اشاره به پروازهای هفتگی این فرودگاه گفت: دو پرواز در مسیر عسلویه توسط شرکت‌های هواپیمایی آساجت و پارس‌ایر و دو پرواز نیز در مسیر مشهد برقرار است. علاوه بر این پیگیر افزایش پرواز در مسیرهای مختلف نیز هستیم.

طاهری با بیان اینکه فرودگاه اراک به‌عنوان تنها فرودگاه کشور دارای مجوز ارائه خدمات هندلینگ است، گفت: تجهیزات لازم برای هندلینگ با حمایت استانداری مرکزی خریداری شده و این سرویس توسط نیروهای فرودگاه اراک انجام می‌شود.