شناسهٔ خبر: 153540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۲۰۶ میلیون تردد در جاده‌های همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از ثبت افزون بر ۲۰۶ میلیون تردد در جاده‌های همدان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۰۶ میلیون و ۵۲۵ هزار تردد توسط ۸۰ سامانه تردد شمار در محورهای استان به ثبت رسیده این در حالی است که پارسال طی همین مدت ۱۹۶ میلیون ۹۷۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های همدان گذر کرده اند و این آمار نشانگر رشد ۵ درصدی ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

آهکی ادامه داد: به تبع رشد ۵ درصدی ترددها آمار جابه جایی کالا و مسافر رشد چشمگیری در استان همدان داشته است به طوری که در ۹ماهه امسال بیش از ۱۳ میلیون تن کالا در استان جابه جا شده است و  در سال گذشته طی ۹ ماهه سال حدود ۱۰ میلیون تن کالا جابه جا شده بود. 

وی تصریح کرد: در آذر امسال ۲۱ میلیون و ۴۴۷ هزار تردد در محورهای استان به ثبت رسیده است و تعداد ورودی وسیله نقیله به همدان یک میلیون و ۷۶۹ هزار و تعداد خروجی از استان یک میلیون و ۸۰۲ هزار خودرو بوده و طبق آمار مقایسه‌ای تردد آذر ماه امسال با سال گذشته ۶ درصد افزایش ترددها را نشان می‌دهد. 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: با توجه به افزایش ترددها استان همدان رتبه دوم کشوری را در کاهش مصدومین جاده‌ای و رتبه پنجم کشوری را در کاهش تصادفات جاده‌ای را در ۹ ماهه امسال کسب کرد و امیدواریم در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز و با رفع نقاط پرتصادف محورهای استان همچنان جزو استان‌های برتر کشور در کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.