شناسهٔ خبر: 153547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته حمل و نقل و رانندگان انجام شد؛

تجلیل از برترین‌های پلیس راه، انجمن‌ها و شرکت‌های حمل و نقل استان همدان

تجلیل از برترین های پلیس راه، انجمن‌ها و شرکت های حمل و نقل استان همدان در مراسمی به مناسبت هفته حمل و نقل و رانندگان از مجموعه حمل و نقل استان قدردانی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: مقوله حمل و نقل و راهدار مقوله‌ای جدا از هم نیست و در همه ابعاد و به ویژه اقتصاد و حمل و نقل حرف اول را می‌زند. 

آهکی به سخت بودن کار رانندگان اشاره و تاکید کرد: باعدم حضور رانندگان به عنوان سرپرست خانوار، بیشترین زحمات را به خانواده‌های آن‌ها متحمل می‌شوند که قدردان آن‌ها هستیم. 

وی با تاکید بر اینکه استان همدان استان توانمندی است، تصریح کرد: استان همدان در واقع پل ارتباطی غرب کشور به سایر مناطق بوده و به خصوص در ایام اربعین از استان‌های پرتردد بوده است. 

آهکی ادامه داد: اعزام بیش از ۱۸ هزار زائر با ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ارائه خدمات مطلوب گواه این ادعاست.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: خوشبختانه در هفت ماهه نخست امسال در بحث تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته ایم.

آهکی خاطرنشان کرد: راهداران استان نیر در کاهش تصادفات جرحی رتبه دو و در کاهش تصادفات فوتی رتبه ۵ را در هفت ماهه امسال به دست آورده اند. 

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت هم در این مراسم اظهار کرد: امروز هیچ استانی به جز تهران به اندازه همدان به شبکه ریلی کشور متصل نیست و این مهم پس از گذشت ۲۷ سال محقق شده است. 

حمیدرضا حاجی بابایی به اقدامات انجام شده اشاره و خاطرنشان کرد: تصویب تراموا در همدان، احداث پتروشیمی در همدان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و اجرای بیش از ۲۰۰ کارخانه در حال ساخت در استان از جمله اقداماتی است که خوشبختانه آینده روشن و شفافی را برای استان رقم می‌زند. 

وی با اشاره به اینکه کنارگذر سید جمال‌الدین اسدآبادی (غربی) بر اساس پیگیری انجام شده در هیئت دولت به عنوان اتوبان مصوب شد، افزود: این کنارگذر به اتوبانی به طول ۳۸ کیلومتر تا پلیس راه کرمانشاه تبدیل شد. حاجی بابایی تاکید کرد: همدان، قزوین و رشت سه شهری هستند که با تایید وزیر کشور مجهز به تراموا می‌شوند. 

این مسئول تصریح کرد: پیگیری‌ها نشان می‌دهد در سه تا پنج سال آینده مرحله نخست یعنی رینگ دوم شهر مجهز به تراموا خواهد شد.

وی افزود: این طرح ۷۵ درصد ترافیک همدان را رفع خواهد کرد به گونه‌ای که گره ترافیک سنگین این شهر باز می‌شود. 

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم به دغدغه‌های موجود در حوزه حمل و نقل و رانندگان اشاره و تاکید کرد: با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات خوشبختانه امنیت در جاده‌ها همچنان برقرار است و رانندگان در همه عرصه‌ها و مناسبت‌های محتلف همواره حضوری موثر داشته‌اند که جای قدردانی دارد. 

حجت الاسلام فلاحی افزود: همدان محور تردد بسیاری از شهرها شده است و با تدابیر لازم و با استفاده از حمل و نقل ترکیبی باید مقداری از بار مشکلات رانندگان رفع شود که این طرح در دستور کار است. وی افزود: همدان ظرفیت بسیار بالایی در زمینه حمل و نقل کشوری از لحاظ جاده ای، ریلی و هوایی دارد که باید تقویت شود.