شناسهٔ خبر: 153562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور افزایش آگاهی و عکس العمل مناسب در شرایط اضطراری؛

دوره آموزشی ایمنی و اطفای حریق در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان برگزار شد

ببینید| برگزاری دوره آموزشی ایمنی و اطفای حریق در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از برگزاری دوره آموزشی ایمنی و اطفای حریق توسط اداره پدافند غیرمل و مدیریت بحران ویژ همکاران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، حامد شریف رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از برگزاری دوره آموزشی ایمنی و اطفای حریق توسط اداره پدافند غیرمل و مدیریت بحران ویژ همکاران خبر داد و در خصوص لزوم برگزاری این جلسه توجیهی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقا سطح دانش فنی همکاران در خصوص موضوعات مرتبط با مدیریت بحران و ایمنی این دوره یکروزه برگزار شد. 

وی افزود: در این دوره یکروزه که در ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی خوزستان برگزار شد مدرسانی از آتشنشانی به صورت تئوری و عملی نحوه مواجه با بحران‌های آتش سوزی و چگونگی اطفا انواع آتش‌ها را در محیط‌های کاری آموزش دادند. 

شریف ادامه داد: در این کارگاه آموزشی، کارشناس ایمنی و یکی از آتش نشانان حاضر در این کارگاه، توضیحاتی کامل در خصوص انواع خاموش کننده‌ها و کارایی هر یک از آن‌ها، نحوه استفاده از کپسول‌های آتش نشانی و مهار و اطفاء حریق به صورت تئوری و عملی، ارائه دادند. 

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطر نشان کرد: آتش سوزی یکی از محتمل‌ترین حوادث در جامعه و سطوح مختلف است و در صورت استفاده نکردن روش‌های پیشگیرانه مناسب و آشنا نبودن به فنون دفاع و خاموش کردن آتش چنانچه به درستی کنترل نشود، هزینه‌های جانی و مالی فراوانی را به بار خواهد آورد. 

در پایان تعدادی از کارکنان شرکت کننده به صورت عملی، نحوه کار با کپسول‌های آتش نشانی و  اطفاء حریق را اجرا کردند. 

این دوره آموزشی به منظور حفظ آمادگی در مواجهه با حوادث مربوط به آتش سوزی و همچنین افزایش آگاهی‌ها و مهارت‌های عمومی پرسنل با کلیات مفاهیم ایمنی و آتش نشانی و فراگیری راهکارهای جلوگیری از توسعه حریق و کنترل آن برگزار شد.