شناسهٔ خبر: 153581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور راهداران و رانندگان مازندران در نماز جمعه به مناسبت هفته حمل و نقل

مازندران به مناسبت هفته حمل و نقل ،رانندگان و راهداری جمع کثیری از مدیران و راهداران اداره کل راهد اری و حمل و نقل جاده ای استان و خانوده بزرگ حمل و نقل مازندران در نماز سیاسی _ عبادی جمعه مرکز استان شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان در حاشیه نماز سیاسی عبادی جمعه (اول دی‌ماه) ضمن تبریک هفته حمل و نقل و راهداری به‌تمامی تلاشگران بی ادعای صنعت حمل و نقل و راهداری به وجود تمامی زمینه‌های حمل و نقل در استان اعم از حمل و نقل هوایی ریلی دریایی و جاده‌ای اشاره و عنوان کرد: باید به مازندران به‌دلیل دارا بودن تمامی ساختارها در بخش حمل و نقل توجه ویژه شود و اعتباراتی کافی و مناسب به این استان تخصیص داده چرا که صنعت حمل و نقل می‌تواند در زمینه توسعه و شکوفایی این استان بسیار کارساز و گره‌گشا باشد.

وی خاطر نشان ساخت: شبکه راه‌های ارتباطی مازندران به طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی به‌عنوان محور اصلی حمل و نقل جاده‌ای از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی استان بوده و به‌عنوان شریان‌های حیاتی و اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که با صرف اعتبارات کلان در طول سالیان متمادی احداث گردیده و جز یکی از عظیم‌ترین سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه به پیشرفت‌ها و اقدامات گسترده در بخش‌های صنعت حمل و نقل در استان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه امروزه صنعت حمل و نقل در مازندران با همت و پشتکار تمامی مدیران بخش‌های مختلف حمل و نقل و حمایت‌های همه جانبه دولت کریمه رو به پیشرفت و ترقی است.

جهانیان در خصوص عملیات راهداری زمستانی این اداره کل در سال جاری خاطر نشان ساخت : ۳۳ اکیپ راهداری و ۳۵۰ راهدار به‌همراه ۲۵۰ دستگاه از انواع ماشین آلات راهداری در گردنه‌های مهم و برفگیر استان مستقر و آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری و برف روبی در سطح محورها را دارند.

وی در ادامه به شبکه حمل و نقل عمومی استان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه شبکه حمل و نقل جاده‌ای استان در دو حوزه "جابه‌جایی کالا و مسافر" با همت و تلاش تشکل‌های صنفی حمل و نقل استان و نظارت دقیق این اداره کل شرایط مطلوبی داشته که جا دارد از تمامی دست اندرکاران حوزه حمل و نقل و تمامی مدیران صنفی این دو حوزه (کالا و مسافر) قدردانی شود.

گفتنی است در کشور همه ساله از ۲۶ آذر (روز حمل و نقل) تا ۱ دیماه (روز راهدار) به‌عنوان هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نام‌گذاری شده‌است.