شناسهٔ خبر: 153633 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ۱۰ هزار قطعه زمین به مردم در مناطق روستایی کرمانشاه/ تسهیلات ۳۵۰ یا ۵۵۰ میلیون تومانی در انتظار متقاضیان

واگذاری ۱۰ هزار قطعه زمین به مردم در مناطق روستایی/ تسهیلات ۳۵۰ یا ۵۵۰ میلیون تومانی در انتظار متقاضیان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، زمین مناسب در روستاهای حریم علی‌الخصوص در روستاهای حریم شهر کرمانشاه برای احداث منازل به‌صورت ویلایی و یک‌طبقه با مساحت ۳۵۰ الی ۵۰۰ مترمربع در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان گفت: برای متقاضیان در شهر کرمانشاه و یا متقاضیانی که قبلا در طرح نهضت ملی مسکن شهری ثبت نام کرده‌اند، این امکان فراهم شده که در صورت تمایل با ثبت درخواست از زمین ویلایی در روستاها و مهاجرت معکوس از این فرصت استفاده کنند.

الماسی افزود: متقاضیان پس از ثبت درخواست در سامانه طراحی‌شده، بلافاصله به بانک‌های عامل معرفی و از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی روستایی با سود ۵ درصد و یا ۵۵۰ میلیون تومانی شهری با سود ۱۸ درصد بهره‌مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: نام این روستاها توسط بنیاد مسکن به وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود و در سامانه مورد نظر ذکر خواهد شد و متقاضیان می‌توانند با انتخاب زمین مورد نظر، با مهاجرت معکوس از این فرصت مناسب استفاده کنند.

وی تصریح کرد: امسال ۱۰ هزار قطعه زمین در قالب طرح ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط در روستاهای اطراف شهرهای استان واگذار می‌شود و برای سال آینده نیز به همین تعداد زمین در نظر گرفته شده است.

رامین الماسی تاکید کرد: در کرمانشاه و سایر شهرستان‌های استان ثبت نام سامانه بسته است ولی پس از دریافت زمین‌های موجود، اگر از طرف مردم تقاضای مجددی وجود داشته باشد، بازگشایی سایت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: در روستاهای اطراف شهر کرمانشاه به میزان قابل توجهی زمین (یک طبقه ویلایی) پیش‌بینی شده است و مردم نگران کمبود زمین نباشند.