شناسهٔ خبر: 153639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای حکم قطعی قضایی؛

اراضی ملی شهرستان کاشان به ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان رفع تصرف شد

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از اجرای حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی واقع در شهرستان کاشان به ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: این یگان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد لذا هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود.  

وی افزود: براین اساس در روزهای اخیر، یک فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در شهرستان کاشان با اجرای حکم قطعی قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بیان کرد: حکم قضایی قطعی فوق با اقدامات حقوقی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پیگیری های اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اخذ و به فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان ارسال شده بود که بر این اساس با تلاش و همت کارکنان این فرماندهی و با پشتیبانی عوامل انتظامی، اجرا و اقدامات لازم به عمل آمد.  

وی گفت: با اجرای این حکم، اراضی ملی در شهرستان کاشان به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع و به ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان، ضمن خلع ید، رفع تصرف و از دست متصرفان خارج شد.  

سرهنگ باقری تصریح کرد: عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند همچنین به صورت مستمر و شبانه روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهد.