شناسهٔ خبر: 153670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات بهسازی معابر مسکن مهر بندر امام (ره)

بندر امام رئیس اداره راه و شهرسازی بندر امام (ره) از آغاز عملیات اجرایی بهسازی معابر مسکن مهر این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، حسین شریفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بندر امام (ره) در خصوص آخرین وضعیت معابر مسکن مهر شهرستان اظهار داشت: در سایت ۱۳۳ هکتاری مسکن مهر شهر بندر امام (ره) بیش از ۲ هزار و ۲۰۰  نفر ساکن هستند که مطالبه اصلی آنها بهسازی معابر بوده است.

وی افزود: در سایت ۱۳۳ هکتاری مسکن مهرشهر بندر امام (ره) بیش از ۱۸۰۰  واحد مسکن مهر با پیشرفتهای فیزیکی مختلف ساخته شده است و ظرفیت احداث ۵ هزار و ۶۰۰ واحد برای این سایت در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بندر امام (ره) با بیان اینکه یکی از مطالبه‌های اصلی مردم، بهسازی  معابر سایت است، اظهار داشت: در همین رابطه و به منظور رفاه حال شهروندان و بهبود تردد وسایل نقلیه، عملیات بهسازی معابر مسکن مهر در حال انجام است.

شریفی در ارتباط با طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: یک هزار و ۳۰۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان در طرح نهضت‌ ملی مسکن تایید نهایی شده اند.

وی بیان کرد: علاوه بر این تعداد، ۴۴۰ نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت در این شهر بوده که  تاکنون ۳۰۰ نفر تایید نهایی شده‌اند و پرونده ۱۴۰ نفر دیگر در حال تکمیل مستندات است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بندر امام (ره) افزود: با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، ۸۰ هکتار زمین به محدوده شهر بندر امام خمینی(ره) الحاق شد که طرح ملی نهضت مسکن و طرح جوانی جمعیت به صورت مشترک در این  زمین اجرا می‌شود.

شریفی گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشاور پروژه انتخاب شده و با تصویب طرح شهرسازی در کمیسیون ماده ۵ و مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی طرح به زودی آغاز می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی بندر امام خمینی (ره) تعیین تکلیف تعاونی‌های طرح مسکن مهر که فاقد متقاضی است را یکی از اقدامات مهم منطقه دانست که در راستای تامین مسکن در حال انجام است.