شناسهٔ خبر: 153671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

نخستین همایش ملی جایگاه شهرسازان در فرایند ساخت و ساز شهری برگزار می‌شود

کوچک معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از برگزاری نخستین همایش ملی جایگاه شهرسازان در فرایند ساخت و ساز شهری در اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، شبنم کوچک پور با اشاره به ضرورت برگزاری همایش ملی جایگاه شهرسازان در فرایند ساخت و ساز شهری اظهار داشت: با توجه به ضرورت توجه و اهمیت توسعه پایدار در عمران شهری و نقش بی بدیل شهرسازان در ساخت و ساز شهری با برنامه ریزی های بعمل آمده « همایش ملی جایگاه شهرسازان در فرایند ساخت و ساز شهری » در اهواز برگزار می شود.

وی با اشاره به تبعات بی توجهی به تخصص شهرسازی و جایگاه فراموش شده مهندسان شهرساز بیان داشت: عدم بهره گیری از تخصص شهرسازان در توسعه شهرها عارضه‌های بسیاری با خود به دنبال دارد که اتلاف منابع و سرمایه‌های ملی، عدم رقابت‌پذیری شهرها و زمینه سازی برای تحمیل هزینه‌ها در میان مدت و آشفتگی سیمای شهری و نهایتا سلب آسایش شهروندان از تبعات آن است.

کوچک پور ادامه داد: این در حالی است که روح و جان پروژه‌های ساخت و سازهای شهری در قالب شهرسازی است و إیجاد رابطه منطقی میان انسان و محیط زیست هنر شهرسازان است.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: از همین رو می‌بایست نقش مهندسان شهرساز در شهرها پر رنگ تر شده و به ضرورت نظارت شهرسازی بر ساخت و سازهای شهری توجه أساسی شود.

کوچک پور اذعان داشت: مشارکت گسترده صاحب نظران، فعالان صنف و حرفه شهرسازی، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان از اقصی نقاط کشور می‌تواند بر اهمیت موضوع جایگاه شهرسازی و نقش کلیدی آن در نظام ساخت و ساز کشور افزوده و فرصتی برای بیان طیف وسیع و متنوع دیدگاه‌ها در حوزه‌ شهرسازی را فراهم آورد.

وی ادامه داد: محورهای این همایش شامل تغییر کاربری اراضی شهری، تفکیک، تجمیع اراضی شهری، انطباق شهری ساختمان، پدافند غیرعامل با تاکید بر ضوابط شهرسازی، بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری، آماده سازی اراضی شهری است.

اولین همایش ملی جایگاه شهرسازان در فرایند ساخت و ساز شهری در استان خوزستان با همکاری استانداری استان خوزستان، اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان و شهرداری استان خوزستان و با حضور شهرداران، معاونان فنی – شهرسازی شهرداری های استان خوزستان و مهندسان شهرساز سراسر کشور همراه با برگزاری کارگاه های تخصصی به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

همایش دو روزه جایگاه شهرسازان ۶ و ۷دی ماه در شهر اهواز استان خوزستان برگزار می شود.

گواهی پایان دوره مورد تائید استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی نیز به شهرداران و معاونین شهرسازی اعطا می‌شود.