شناسهٔ خبر: 153683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای:

 آذربایجان غربی مجموعه کاملی از کلیه خدمات راهداری و حمل و نقل جاده ای در کشور است

24e7de5a-22fa-422f-8d85-13b9952ecef7.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در دیدار با محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: آذربایجان غربی را نگین حمل و نقل کشور خواند که حمایت های استاندار روز به روز باعث پیشرفت آن میشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی به همراه صنوف حمل و نقل و راهداران استان به دیدار استاندار آذربایجان غربی رفتند.

ایرج دست نشان در این دیدار گفت: با توجه به افزایش همدلی و تعامل در ادارات استان و افزایش روحیه جهادی در مجموعه حمل و نقل جاده ای، میزان آمار در حوزه های حمل و نقلی و راهداری به شدت بالا رفته است به طوری که طی 9 ماهه گذشته از سالجاری نزدیک به 2 میلیون نفر مسافر از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند.

دست نشان خطاب به استاندار آذربایجان غربی گفت: رسیدن به اهداف بالا در سطح استان و کشوری در این مجموعه مدیون رهنمود ها و حمایت های مقام عالی استان است و امید داریم با افزایش خدمات رسانی میزان رضایت مندی را افزایش دهیم.

وی افزود: در حوزه فنی در سال جاری بیش از 600 مناقصه در سطح استان برگزار  که منجر به عقد بیش از 250 قرارداد شده است و در حوزه پایش  محور های مواصلاتی استان نیز 114 دستگاه تردد شمار، 4 سیستم توزین در حال حرکت، 43 دوربین پایش تصویری و 41 دوربین ثبت تخلفات جاده ای وظیفه پایش محور های مواصلاتی را بر عهده دارند و تا پایان سال 6 دوربین ثبت تخلف دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: رانندگان آذربایجان غربی به عنوان میراٍث پایان ناپذیر جامعه حمل و نقلی هستند که بیش از 34 هزار نفر در بخش های مسافری، باری و ترانزیت فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ثبت رکورد جدید ساخت راههای روستایی در آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ کیلومتر بیشتر است.

این مقام مسئول گستره خدمات راهداری را در آذربایجان غربی وسیع دانست و یادآور شد: این خدمات از بهسازی و روکش راههای اصلی و فرعی تا ساخت راههای روستای، ایمن سازی و روشنایی جاده ها، طرح راهداری زمستانی و امداد رسانی ادامه دارد و بخش حمل و نقل جاده ای نیز با جابجایی کالا، مسافر، ترددهای مرزی، ترانزیت و هوشمندسازی حمل و نقل جاده ای محور مهم و دیگر از فعالیت های این اداره کل را شامل می شود.