شناسهٔ خبر: 153698 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت پروژه کریدور بزرگراهی غرب در لرستان

اسدزاده لرستان سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه کریدور بزرگراهی غرب در استان گفت: یکصد کیلومتر از این پروژه در حوزه استان لرستان قرار دارد که عملیات اجرایی حدود ۱۲ کیلومتر از آن باقیمانده است.

داریوش اسدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه کریدور بزرگراهی غرب در استان لرستان توضیح داد: یکصد کیلومتر از این پروژه در حوزه استان لرستان قرار دارد که عملیات اجرایی حدود ۱۲ کیلومتر  از آن باقیمانده است که حدود ۶ کیلومتر از آن محدوده پلیس راه تا فیروز آباد و مابقی آن از فیروزآباد تا روستای گاوکش است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۶ کیلومتر  از ۱۲ کیلومتر  آماده آسفالت بوده و عملیات اجرایی ۶ کیلومتر دیگر در حال انجام است.

اسدزاده با اشاره به اینکه پلیس راه استان، ۵ نقطه را به عنوان نقاط حادثه خیز معرفی کرده، گفت: یکی از این نقاط محور پلیس راه تا فیروز آباد است که ظرف هفته‌های گذشته دو تصادف منجر به فوت هم در آن رخ داده است.

وی خاطر نشان کرد:  اگر اعتبار باشد ظرف ۴۵ روز کاری عملیات اجرایی این محدوده تکمیل خواهد شد،  استاندار پیگیری‌هایی در خصوص تامین اعتبار انجام داده که امیدواربم ظرف روزهای آینده محقق شود.

به گفته سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان  تکمیل پروژه کریدور غرب در استان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار  نیاز دارد که یکصد میلیارد تومان از آن مطالبات پیمانکاران است.

اسدزاده پیشرفت فیزیکی کل محور کریدور بزرگراهی غرب در استان را ۸۰ درصد و پیشرفت قطعه‌ی که پیمانکار در حال کار است را ۶۰ درصد عنوان کرد.